اخبارجهانجهان اسلامعراق

خدمات موسسه نیکوکاری فرهنگی مصباح الحسین علیه السلام در ایام زیارت اربعین 1402

موسسه نیکوکاری فرهنگی مصباح الحسین علیه السلام از جمله موسسات خیریه ای و خدماتی تحت اشراف مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی است.

موسسه نیکوکاری فرهنگی مصباح الحسین علیه السلام که از موسسات خیریه ای و خدماتی تحت اشراف مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی است در طول سال به خدمت رسانی و انجام امور خیر در عراق و سایر نقاط عالم مشغول است.
این موسسه در ایام زیارت اربعین فعالیت های خود را در خدمت رسانی به زوار اربعین متمرکز می نماید . از جمله این خدمت رسانی ها توزیع آب بین موکب ها و سازمان های خدمات رسان در شهر مقدس کربلا و مسیر های پیاده روی بسوی حرم اباعبدالله الحسین و ابالفضل العباس علیهما السلام است.
با آغاز ورود خیل زائران از داخل و خارج عراق به شهر مقدس کربلا و پس از برپایی تعداد زیادی از موکب های خدمات رسانی در محله ها و جاده های مختلف شهر، موسسه مصباح الحسین علیه السلام وابسته به دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی اقدام به توزیع آب توسط این مواکب نمود.

عبدالصاحب الکشوان مدیر موسسه آمادگی کامل خود را در جهت خدمت رسانی حداکثری به زائرین محترم اعلام نمود.
الکشوان همچنین خاطرنشان کرد: موسسه مصباح الحسین علیه السلام سالانه و بویژه در ایام زیارت اربعین، فعالیت ها و پروژه های خدماتی زیادی را در اختیار زائرین قرار می دهد.
از جمله این خدمات تسهیل آمد و شد زوار سالخورده و معلول به حرمین در کربلای معلی است. در این زمینه جوانان داوطلب با ویلچیر آماده نقل و انتقال زوار از مسیرهای گوناگون به بین الحرمین هستند.
توزیع مواد غذایی و آب ، خدمات فرهنگی و مشاوره مذهبی و توزیع جزوه های راهنمای زوار از دیگر خدمات موسسه مصباح الحسین علیه السلام در ایام زیارت اربعین است.
این فعالیت ها با همکاری سازمان IHC ( موسسه خیریه امام حسین علیه السلام )و مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام انجام می شود. این سه سازمان زیر نظر مرجعیت عالیقدر امسال با شعار توزیع حداقل یک میلیون بطری آب میان زوار اربعین کمپین خدمت رسانی خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا