اخبارجهانعراق

موافقت کمیسیون خدمات مجلس عراق با درخواست وزارتخانه های برق و منابع آب برای افزایش سهمیه ی مراسم زیارت اربعین

در بیانیه ای که روز سه شنبه از سوی مجلس نمایندگان عراق منتشر شد، آمده است که کمیته خدمات مجلس ، جلسات گسترده ای به منظور بررسی مقدمات طرح آزادسازی آب رودخانه فرات و تامین برق مورد نیاز مراسم بزرگداشت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام برگزار کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری اخبار شیعه قرار گرفته، آمده است: کمیته خدمات مجلس عراق به ریاست علی الحمیداوی جلسه مهمی را با حضور وزرای منابع آب و برق این کشور برگزار کرد تا نحوه آزادسازی آب رودخانه فرات را بررسی نموده ، و از برق رسانی به استانهایی که پذیرای زائران در ایام زیارت اربعین هستند ، اطمینان حاصل کند.

این بیانیه می افزاید: مباحث این نشست حول مجموعه ای از موضوعات مهم متمرکز بود که از جمله آن ها می توان به بحث پیرامون چگونگی تامین مقدار آب لازم از رودخانه فرات و اطمینان از جریان آن به نحو مناسب برای رفع نیازمندی های شهروندان و زائران اشاره کرد.

در این نشست هم چنین تاکید شد در مناطقی که میزبان زائران اربعین است برق مورد نیز به طور کامل تامین گردد و علاوه بر آن ، از ارائه خدمات اولیه و ضروری به این مناطق اطمینان حاصل شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: کمیته خدمات مجلس در این نشست ، متعهد شد بر اجرای توافق های صورت گرفته ، نظارت نموده و برای اطمینان از ارائه بهترین خدمات به شهروندان و زائران در ایام این مناسبت مهم دینی ، پیگیری های لازم را انجام دهد.

گفتنی است علی الحمیداوی رئیس کمیته خدمات مجلس، پیش از این از نخست وزیر عراق خواسته بود که تمامی توان و امکانات لازم را برای برگزاری موفقیت آمیز زیارت مبارک اربعین بکارگیری نماید.

الحمیداوی با اشاره به آمادگی کمیته خدمات مجلس برای همکاری با دولت و مراجع ذیصلاح به منظور تسهیل در اجرای هر چه بهتر اقدامات لازم در این خصوص ، بر اهمیت همکاری همه ی جانبه تمامی طرف های مسئول و متعهد در این زمینه جهت ارائه بهترین خدمات ممکن به زائران و نظارت لازم در این رابطه تاکید کرد.

لازم به ذکر است که برگزاری این نشست مهم پس از آن صورت می گیرد که موسسه مصباح فرهنگی و نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام وابسته به دفتر مرجع عالقدر آیت الله العظمی شیرازی طی نامه ای به نخست وزیر عراق ، خواستار افزایش سهم آب و اطمینان از دسترس بودن دائمی برق در شهر مقدس کربلا و استانهای همجوار در ایام گرامیداشت زیارت اربعین شده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا