اخبارجهانجهان اسلامعراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق : ۲۰ هزار نیروی امنیتی در طرح ویژه زیارت اربعین مشارکت خواهند داشت

فرماندهی عملیات مشترک عراق از مشارکت بیش از ۲۰ هزار نیروی امنیتی به منظور تامین امنیت زیارت اربعین خبر داد.

سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت کرد ، گفت: بیست هزار نفر از نیروهای ارتش، پلیس، حشدالشعبی و سایر نهادهای امنیتی مانند سازمان اطلاعات، سازمان امنیت ملی و مرکز هماهنگی اطلاعات سازمانها در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: این طرح که گستردگی زیادی داشته و مناطق مختلفی را تحت پوشش خود قرار می دهد ، با حمایت سازمان ها و یگان های امنیتی و ارتش ، هم چنین با مشارکت خلبانان نیروی هوایی بر روی زمین و آسمان به اجرا در خواهد آمد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت : این طرح ، بر روی زمین ، در مناطقی که نیاز به نظارت و اقدامات امنیتی داشته و در مسیر مشّایه اربعین ، لازمه کنترل و رصد ویژه است ، اجرا می شود ، و در هوا نیز در امتداد نقشه عراق به ویژه محورهای زیارت اربعین مانند بصره در جنوب و همچنین از شمال عراق که زائران حسینی به سمت شهر مقدس کربلا مقدس در حرکتند ، عملیاتی خواهد گردید.

الخفاجی در ادامه اظهار داشت: پیش از اجرای این طرح، عملیات پیشگیرانه به منظور ایمن سازی تمامی معابر ، راه های مواصلاتی ، همچنین گذرگاه ها و پاسگاه های مرزی به اجرا در آمده و علاوه بر آن ، برای امنیت شهر مقدس کربلا نیز تدابیر و اقدامات ویژه ای اندیشیده شده و عملیاتی گردیده است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد که یک ستاد هماهنگی به منظور نظارت بر اجرای مطلوب و بهینه موارد ذکر شده ، در مرکز فرماندهی عملیات مشترک عراق افتتاح شده است تا از آخرین وضعیت زائران و فرآیند ورود و خروج آنان به عراق ، در تمامی ساعات روز ، کسب اطلاع نماید ، در جایی که انتظار می رود بیش از ۵ میلیون زائر حسینی برای زیارت اربعین از خارج عراق وارد کشور شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا