اخبارجهانجهان اسلام

خشم عمومی مسلمانان در هند ؛ پس از دستور یک معلم به دانش آموزان برای سیلی زدن به یک دانش آموز پسر مسلمان

انتشار یک فیلم دیگر از برخورد نامناسب هندوهای افراطی با مسلمانان باعث تحریک افکار عمومی شده است.

افکار عمومی در هند به خصوص مسلمانان از انتشار فیلمی از یک معلم هندو که به دانش آموزانش دستور می‌دهد به صورت همکلاسی مسلمان خود سیلی بزنند، به شدت آزرده شده است.

ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یک معلم دبستان در هند ، یک دانش آموز پسر مسلمان هفت ساله را در داخل کلاس درس ، مورد رفتار تحقیرآمیز قرار داده و از همکلاسی هایش می خواهد که به او سیلی بزنند و هم چنین  از آنان خواسته است که او را به دلیل دین و مذهبش از کلاس بیرون کنند.

فیلم این حادثه که در روز پنجشنبه اتفاق افتاده ، نشان می دهد که معلم ظاهراً به این دلیل که او در جدول ضرب اشتباه کرده است ، به دانش آموزان می گوید او را سیلی بزنند.

در این فیلم ، در حالی که پسر مسلمان ، ایستاده و گریه می کند ، صدای معلم شنیده می شود که به بچه ها می گوید : چرا به او آهسته ضربه می زنی؟ محکم به او ضربه بزن ، او هم چنین گفته است : با کمربند به او ضربه بزنید تا صورتش کبود شود.

انتشار این فیلم، خشم مسلمانان در هند را برانگیخت، حادثه ای که در آن یک معلم افراط گرای هندو در دبستان ، به دانش آموزانش دستور می دهد که به نوبت ، به یکی از هموطنان مسلمان خود ، سیلی بزنند.

متعاقب آن ، مقام های  هندی روز شنبه قول دادند که در قبال این حادثه ، اقدامات لازم را انجام دهند ، ساتيانارايان بازرس پلیس در این رابطه گفت : وقوع این حادثه بر اساس کلیپ ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، تایید شده و اقدامات قضایی و اداری بر علیه این معلم انجام خواهد شد.

پدر این کودک نیز با ارائه شکایت جداگانه ای در محل وقوع این حادثه به پلیس منطقه مظفرنگار ، بر علیه این معلم خاطی تشکیل پرونده داده است ، والدین این کودک هفت ساله که محمد آلتماش نام دارد ، به خبرنگاران گفتند که این حادثه روز پنجشنبه در مدرسه دولتی «نها» در روستای کوباپور، در ۳۰ کیلومتری شهر مظفرنگار رخ داده و به گفته پدر محمد، معلم از همکلاسی های پسرش خواسته که یکی یکی به او سیلی بزنند.

روبینا، مادر این دانش آموز مسلمان هم گفت: پسرم با گریه به خانه آمد ، او آسیب دیده بود ، معلم ، کار‌های خود را اینگونه توجیه کرد که پسرم درس هایش را حفظ نمی‌کند ، پسرم در درس خواندن کوشا است ، ما نمی‌فهمیم که چرا معلم با او اینطور رفتار کرد ، به نظر می‌رسد که معلم پر از نفرت است.

نهادهای حقوق بشری معتقدند جنایات ، خشونت و نفرت پراکنی علیه اقلیت بزرگ مسلمان هند از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی ، نخست وزیر افراط گرای هندو از سال ۲۰۱۴ در حال افزایش بوده است.

این حادثه محکومیت گسترده ای را در شبکه های اجتماعی برانگیخت، راهول گاندی، رهبر حزب کنگره هند و از مخالفان اصلی جناح حاکم ،  نارندرا مودی ، نخست وزیر افراط گرای هندو را به دامن زدن به نفرت پراکنی دینی و مذهبی و مقابله با همزیستی مسالمت آمیز در این کشور که اکثریت هندو در آن زندگی می کنند ، متهم کرد.

گاندی در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: کاشتن بذر تبعیض در ذهن کودکان بیگناه ، موجب تبدیل شدن مدرسه به عنوان یک مکان مقدس ، به بازار نفرت و کینه خواهد شد.

وی با اشاره به این که حزب بهاراتيا جاناتا با اقداماتی از این دست ، موجب شعله ورتر شدن آتش کینه و نفرت در هند شده و این کشور را به خشونت خواهد کشانید ، افزود: هیچ کاری بدتر از آن وجود ندارد که آن هم یک معلم برای کشور انجام دهد.

حزب بهاراتیا جاناتا از سال ۲۰۱۷ سکان اداره ایالت اوتار پرادش را در دست دارد ، و یوگی آدیتیانات که یک راهب هندو و از اعضای حزب راستگرا و افراطی بهاراتیا جاناتا است ، طی دو دوره به عنوان وزیر ارشد این ایالت برگزیده شده است ، وی متهم به تشویق مردم محلی به اعمال خشونت بر علیه مسلمانان این ایالت و وضع قوانین تبعیض آمیز برای به حاشیه راندن آنان است.

هند یک میلیارد و چهار صد میلیون نفر نفر جمعیت دارد که ۲۱۰ میلیون نفر آن ، مسلمان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا