اخبارجهانعراق

برای مقابله با سوء استفاده از زائران بخشنامه های دولت عراق در خصوص گذرگاه های مرزی

رزاق السعداوی وزیر ترابری عراق دستور داد تا فعالیت کمیته های نظارتی در گذرگاه های مرزی برای کنترل تاکسی ها و خودورهای مسافربری که در زمینه نقل و انتقال زائران فعالیت می کنند ، افزایش یابد ، وی بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده از زائران و کنترل نرخ کرایه ها نیز تاکید کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای که به دست خبرگزاری شیعه اخبار رسیده ، اعلام کرد که السعداوی به شرکت‌های دولتی و خصوصی مسافربری دستور داد تا تعداد خودروها و اتوبوس‌هایی که زائران را از گذرگاه‌های مرزی جابه‌جا می‌کنند، افزایش دهند.

وی تاکید ویژه ای در رابطه با گذرگاه مرزی شلمچه داشته تا فعالیت کمیته های نظارتی و شرکت های حمل و نقل خصوصی و دولتی در این نقطه تقویت شود و عملیات جابجایی زائران به شکل روان و بدون توقف و مانع صورت گیرد.

این بیانیه می افزاید: شرکت های دولتی و خصوصی حمل و نقل مسافربری ، بیش از ۷۰۰ اتوبوس برای جابجایی زائران در محورهای مشخص شده در طرح خدمات رسانی زیارت اربعین تدارک دیده ، و بیشتر خدمات خود را در گذرگاه های مرکزی که شاهد حضور گسترده تعداد زیادی از زائران است ، متمرکز نموده اند.

در پایان این بیانیه تاکید شده که وزیر ترابری به مدیریت شرکت های حمل و نقل خصوصی دستور داده تا روند جابجایی زائران را در گذرگاه های مرزی ساماندهی کرده و با افزایش تعداد کمیته های نظارتی و تیم های بازرسی در تمامی گذرگاه ها ، از انتقال مطلوب و مناسب آنان اطمینان حاصل نمایند و از اضافه کردن نرخ کرایه ها توسط برخی از افراد سودجو که در صدد سوء استفاده از زائران هستند ، جلوگیری به عمل آورند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا