اخبارجهانعراق

وزارت ارتباطات عراق از تجهیز گذرگاه مرزی بدره به اینترنت رایگان برای زائران اربعین خبر داد

روز یکشنبه وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که گذرگاه مرزی بدره را به اینترنت رایگان برای زائران اربعین حسینی مجهز کرده است.

در بیانیه وزارت ارتباطات عراق که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری اخبار شیعه قرار گرفته، آمده است که هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق دستور داده که گذرگاه مرزی بدره در همسایگی ایران به اینترنت رایگان برای زائران تجهیز تا ارتباط آنان با خانواده هایشان در طول حضور در مناطق مرزی ایران تسهیل شود.

از چند هفته پیش، وزارت ارتباطات عراق با تشکیل اتاق عملیات، آمادگی خود را برای تامین نیازمندی های سفر زائران برای زیارت اربعین اعلام و همزمان از ارائه سیم کارت هایی برای ارائه خدمات ارتباطی داخلی و بین المللی و اینترنت رایگان در ایام اربعین خبر داد.

علاوه بر این اقدامات ، وزارت ارتباطات عراق از ایجاد و گسترش یک شبکه فیبر نوری هوایی موقت که از امتداد مرزها تا مسیرهای تردد زائران اربعین را پوشش می دهد ، نیز خبر داد.

بدره شهری در جنوب شرقی عراق در استان واسط این کشور ، در نزدیکی مرز ایران و عراق، و در همسایگی شهر مهران در استان ایلام قرار دارد.

گذرگاه مرزی بدره افزون بر استقرار گسترده نیروهای امنیتی و خدماتی در مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلا ، همچنان پذیرای خیل عظیم زائران ایرانی است که برای انجام مراسم زیارت اربعین رهسپار گردیده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا