اخبارجهانجهان اسلام

گرامیداشت سالروز شهادت امام حسن مجتبی در مقام آن حضرت در آمرلی

شیعیان آمرلی در مقام امام حسن مجتبی علیه السلام ، سالروز شهادت آن حضرت را گرامی داشتند.

روز پنج شنبه ، شیعیان اهل بیت علیهم السلام در آمرلی در استان صلاح‌الدین در شمال عراق و در نزدیکی مرز با استان دیاله ، یاد و خاطره شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام را طی مراسم بزرگداشتی در مقام آن حضرت در این شهر گرامی داشتند.

ذکر مناقب و مجاهدت های آن حضرت و تلاش برای محافظت از شیعیان و پیروان امیرالمومنین ، از اصلی ترین محورهایی بود که در مراسم گرامیداشت شهادت امام حسن مجتبی مورد تاکید قرار گرفت.

خبرنگار خبرگزاری اخبار شیعه ضمن اعلام این خبر افزود که جمع کثیری از عاشقان و وفاداران به اهل بیت علیهم السلام به منظور گرامیداشت مصیبت دردناک شهادت آن حضرت در هفتم ماه صفر الاحزان ، به سوي مقام امام حسن مجتبي عليه السلام در شهر آمرلي به حرکت در آمدند.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان امام حسن مجتبی علیه السلام همزمان با فرارسیدن ایام اربعین ، در قالب دسته جات عزاداری به سمت مقام شریف آن حضرت در شهر آمرلی رفتند ، در حالی که موکب های عزا و هم چنین موکب های خدمت رسانی از دیگر شهرها و استان های عراق ، دسته جات عزادار را در گرامیداشت یاد و خاطره این مصیبت بزرگ همراهی می نمودند و علاوه بر آن استقرار نیروهای امنیتی و تلاش گسترده آنان برای برگزاری موفقیت آمیز این مراسم بزرگداشت و عزادارای نیز قابل توجه بود.

خبرنگار ما در ادامه افزود: مؤمنان شرکت کننده در این مراسم بزرگداشت ، به مناسبت این ایام حزن و ماتم ، مراتب تسلیت و تعزیت خود را به ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت گرامی آن حضرت علیهم السلام و به پیشگاه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عرضه داشتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا