اخبارجهانجهان اسلام

برآورد تیم مشترک عملیاتی عراق از مولّفه های لازم جهت اجرای طرح ویژه زیارت اربعین

تیم مشترک عملیاتی عراق ، مولفه های لازم برای اجرای مطلوب و بهینه طرح ویژه زیارت اربعین امسال با توجه به افزایش روزافزون زائران میلیونی اربعین که به سمت شهر مقدس کربلا خواهند آمد ، را برآورد کرده است.

سرلشکر تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در مصاحبه ای که خبرگزاری اخبار شیعه آن را دریافت نمود ، گفت: طرح ویژه زیارت اربعین قبل از فرارسیدن ماه محرم الحرام با بررسی های گسترده مسیرهای زائران از استان بصره و سایر استان ها به سمت عتبات عالیات تهیه گردید.

وی افزود: ۵ مولفه مهم در طرح ویژه زیارت اربعین سال ۲۰۲۳ را می توان به شرح زیر خلاصه کرد :

انعطاف پذیری لازم در زمان اجرای طرح

تلاش برای جلوگیری از ایجاد توقف عبور و مرور ، و قطع شدن ارتباط در تمامی جاده های مسیر زیارت اربعین

تشدید تلاش های اطلاعاتی و رعایت موارد امنیتی همراه با تدوین دستورالعمل های ویژه برای زائران اربعین و تاکید بر اجرای آن ها

تاکید بر اهمیتِ پیگیری و نظارت بر موکب هایی که غذا و نوشیدنی در اختیار زائران اربعین قرار می دهند.

شناسایی برنامه ی سفر زائران اربعین و ایمن‌سازی لازم در طولِ این مسیر طولانی ، با تلاش‌ گسترده ی هواپیماهای جنگی و پهپادها

وی خاطرنشان کرد: تعداد ورودی زائران حسینی برای زیارت اربعین در مقایسه با سال های گذشته ، رقمی استثنایی است که از سراسر جهان به میلیون ها نفر می رسد.

الخفاجی تاکید کرد: تلاش های استثنایی برای مدیریت طرح ویژه زیارت اربعین در همه ابعاد آن در حال انجام است و پیش بینی می شود با حضور گسترده میلیون ها نفر از خارج از کشور عراق ، تعداد زائران اربعین در شهر مقدس کربلا به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا