اخبارجهانعربستان سعودی

سازمان عفو بین‌الملل: عربستان برای ساکت کردن صداهای منتقد تلاش می‌کند

سازمان عفو بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر در اشاره به جنبه‌های پیشرفت صوری عربستان بعد از روی کار آمدن «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و سرکوب صداهای منتقد و جاسوسی از مخالفان توسط حکومت سعودی نوشت: درحالی که جهان «پیشرفت» عربستان را جشن می‌گیرد، مقامات سعودی در حقیقت تلاش‌های بی سابقه‌ای برای کنترل بر اطلاعات منتشر شده درباره عربستان و درخشان جلوه دادن وجهه آن انجام می‌دهند.

این سازمان با اشاره به رسوایی مربوط به ویکی پدیا افزود: این اولین بار نیست که مقامات سعودی به تریبون‌های رسانه‌ای جهانی نفوذ می‌کنند، به عنوان مثال، ماه گذشته میلادی یک کارمند سابق شبکه اجتماعی توئیتر به اتهام جاسوسی برای عربستان محکوم شد. وی با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود سعی داشت به اطلاعات شخصی مربوط به مخالفان سعودی دست یابد.

سازمان عفو بین الملل افزود: اخبار مربوط به بکارگیری دو ویراستار داوطلب برای دانشنامه ویکی پدیا به منظور کنترل بر اطلاعات منتشر شده درباره عربستان، حاوی این یادآوری جدی است که عربستان می‌تواند تا کجا برای ساکت کردن آرای انتقادی از خود پیش برود.

به نوشته سایت سازمان «دموکراسی هم اکنون برای جهان عرب» که مقر آن در واشنگتن است، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقیق توسط ویکی پدیا و مدیر دایرة المعارف الکترونیکی نشان می‌دهد که دولت سعودی به صفوف کارکنان بلندپایه آن در منطقه نفوذ کرده و با توسل به زور، شهروندان سعودی را به عنوان نمایندگان خود به کار گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا