اخبارجهانجهان اسلام

نیاز بیش از 23 میلیون یمنی به کمک بشردوستانه

کشور یمن بیش از هشت سال است که با جنگ دست و پنجه نرم می کند. در طول این مدت میلیون ها شهروند یمنی، کشته، زخمی و یا آواره شده اند.

در همین حال دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ضمن تاکید بر این که بیشتر مردم یمن نیازمند کمک هستند و از ناامنی غذایی رنج می برند، خواستار افزایش کمک های نجات بخش به این کشور شد.

«جُویس اِمسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و معاون هماهنگ کننده کمک های اضطراری روز گذشته، یک شنبه با صدور بیانیه ای در پایان سفر 9 روزه خود به یمن، ضمن درخواست افزایش کمک های بشردوستانه ی نجات بخش به این کشور، نسبت به گرسنگی میلیون ها شهروند یمنی هشدار داد.

اِمسویا در بیانیه خود آورده: تشدید کمک های بشردوستانه نجات بخش در یمن، برای حفاظت از جان میلیون ها فرد آسیب پذیر که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، لازم است.

وی افزود: نزدک به 23.4 میلیون یمنی، یعنی بیش از دو سوم جمعیت این کشور به کمک های بشردوستانه نیاز دارند در حالی که 17 میلیون نفر نیز از ناامنی غذایی رنج می برند.

در این بیانیه همچنین آمده: نرخ سوء تغذیه در میان زنان و کودکان در یمن، در زمره بالاترین نرخ های آن در جهان است، جایی که 1.3 میلیون زن باردار یا شیرده و 2.2 میلیون کودک زیر پنج سال به درمان برای سوء تغذیه ی حاد نیاز دارند.

خانم اِمسویا ضمن اعلام این که طی سفر 9 روزه خود، در استان های صنعا در شمال، عَدن در جنوب، مَأرب در مرکز و الحَدیده در غرب این کشور در جریان وضعیت انسانی قرار گرفته، هشدار داد: بدون پایبندی مداوم طرف های اهداکننده، میلیون ها نفر از گرسنگی رنج خواهند برد و زندگی میلیون ها کودکی که از سوء تغذیه رنج می برند نیز در معرض خطر خواهد خواهد گرفت.

گفتنی است بر اساس گزارش سازمان ملل، جنگ یمن که در اواخر سال 2014 آغاز شده، تا پایان سال گذشته میلادی 377 هزار کشته بر جای گذاشت و به اقتصاد این کشور نیز 126 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا