اخبارافغانستانجهان اسلام

یونیسف: نباید کودکان افغانستان را گروگان سیاست گرفت

مسئولان صندوق یونیسف با اشاره به وضعیت بحرانی در افغانستان می گویند که نباید کودکان این کشور را گروگان مسایل سیاسی گرفت.

«کاترین راسل» رئیس اجرایی یونیسف در پایان دیدار سه روزه خود از افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: چند دهه جنگ، خشکسالی ویرانگر، اقتصاد در حال فروپاشی و تاثیر تحریم‌های بین‌المللی صدمات جبران‌ناپذیری را به کودکان افغانستان وارد کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده: همه چیز در حال بدتر شدن است و بر اساس پیش‌بینی‌های در سال 2022، بیش از یک میلیون کودک به سوء تغذیه حاد مبتلا خواهند شد و نیاز به درمان دارند.

راسل افزود: همچنین نزدیک به 13 میلیون کودک به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، بیماری‌های مانند سرخک و اسهال حاد در حال گسترش است و 97 ٪ از تمام خانواده‌های افغانستانی ممکن است در چند ماه زیر خط فقر زندگی کنند.

وی از سنی های تندروی طالبان نیز خواست تا به وعده‌های خویش در مورد حقوق زنان و کودکان عمل کنند و به همه دختران اجازه دهند به مدرسه بروند و همه زنان به سرکار بازگردند.

او همچنین از آنها درخواست کرد تا امنیت کارمندان واکسیناسیون فلج اطفال را تضمین کنند زیرا پیش از این عناصر طالبان بارها به این کارمندان حمله کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا