آسیااخبارجهانعربستان سعودی

جزئیات تازه درباره قتل خاشقجی؛ اظهارات سفیر عربستان در بریتانیا

سفیر عربستان سعودی در بریتانیا جزئیات جدیدی از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ارائه داد و هرگونه دستوری از سوی مقامات ارشد را انکار کرد.

او این جنایت را «لکه ننگی برای عربستان سعودی» خواند و تأکید کرد که افرادی که به عنوان مسئولان این قتل معرفی شده‌اند، هنوز زنده هستند.

سفیر عربستان سعودی در بریتانیا به تازگی جزئیات جدیدی از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که شش سال پیش در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، فاش کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد رهبران ارشد عربستان در این جنایت دخالت داشته‌اند.

شاهزاده خالد بن بندر بن عبدالعزیز در مصاحبه‌ای با پادکست «پاور پلی پولیتیکو»، این ادعا را رد کرده و تأکید کرد که خانواده سلطنتی سعودی با روایت‌های ارائه شده از سوی ایالات متحده و بریتانیا موافق نیستند.

او افزود که افرادی که به عنوان مسئولان این قتل معرفی شده‌اند، هنوز زنده هستند و این افشاگری می‌تواند نوری تازه بر پرونده خاشقجی بتاباند.

سفیر عربستان همچنین به شدت هرگونه دستوری از سوی مقامات ارشد برای این قتل را انکار کرد و آن را «جنایت وحشتناک و لکه ننگی برای کشور» توصیف کرد.

او با اشاره به سیستم قضایی عربستان، تأکید کرد که کشور در حال تغییر و تکامل است و به چگونگی اجرای قانون توجه بیشتری خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جامعه جهانی همچنان منتظر پاسخگویی مناسب از سوی عربستان در قبال این جنایت و تبعات آن است.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا