اخباراروپاافغانستانجهان

معترضان در چندین شهر جهان خواهان به رسمیت شناختن نسل کشی هزاره ها شدند

در پی افزایش حملات هدفمند به هزاره‌ها در افغانستان، صدها نفر از افغان‌ستانی های مقیم کشورهای مختلف جهان، از جمله کانادا، آمریکا و آلمان، با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواستار به رسمیت شناختن نسل‌کشی هزاره‌ها و حفاظت از این اقلیت در برابر تهدیدات گروه‌های افراطی شدند.

معترضان همچنین بر لزوم محاکمه عاملان کشتارها و پایان دادن به فرهنگ مصونیت از مجازات تأکید کردند.

در پی افزایش حملات هدفمند علیه هزاره‌ها در افغانستان، صدها تن از شهروندان افغانستانی در کشورهای مختلف جهان طی چند روز گذشته، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی، خواستار به رسمیت شناختن نسل‌کشی هزاره‌ها شدند.

این تظاهرات در شهرهایی نظیر مونتریال و اوتاوای کانادا، ماسوچوسِت آمریکا، دوسلدروف و هانوفر آلمان و اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

معترضان بر لزوم حفاظت از هزاره‌ها در برابر تهدیدات گروه‌هایی نظیر داعش و طالبان تأکید کردند.

حملات اخیر که پس از بازگشت طالبان به قدرت افزایش یافته، منجر به بروز 17 حمله هدفمند به هزاره‌ها شده است.

معترضان همچنین خواهان محاکمه عاملان این کشتارها و پایان دادن به فرهنگ مصونیت از مجازات شدند.

به طور همزمان، شماری از زنان پناهجوی هزاره در پاکستان به مناسبت دومین سالگرد حمله به آموزشگاه «کاج» در دشت برچی کابل، از سازمان ملل درخواست کردند تا نسل‌کشی هزاره‌ها را به رسمیت بشناسد.

این پناهجویان با تصویب یک قطع‌نامه، خواستار توقف کشتار هدفمند هزاره‌ها در افغانستان و بررسی جدی وضعیت حقوق بشر این اقلیت شدند.

این تحرکات جهانی نشان‌دهنده عزم و اراده قوی برای جلب توجه جامعه بین‌المللی به وضعیت هزاره‌ها و پایان دادن به خشونت‌ها و ظلم‌های مداوم علیه آن‌هاست.

جامعه جهانی باید با اقداماتی جدی و مؤثر، از حقوق بشر و امنیت این گروه حمایت کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا