آسیااخبارجهان اسلام

عضو هیئت علمی دانشگاه مسلمانان هند در میان 2 درصد برتر دانشمندان جهان

دکتر فیض‌الدین احمد، استادیار فیزیک در دانشگاه علوم و فناوری مگالایا (USTM)، برای پنجمین سال متوالی در لیست دو درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفت.

این افتخار در حالی به او تعلق گرفت که دانشگاه USTM، تحت مدیریت مسلمانان، تحت فشارهای سیاسی دولت آسام قرار دارد، اما همچنان با جذب دانشجویان از اقوام و ادیان مختلف به فعالیت علمی و آموزشی خود ادامه می‌دهد.

دکتر فیض‌الدین احمد، استادیار فیزیک در دانشگاه علوم و فناوری مگالایا (USTM)، برای پنجمین سال پیاپی به عنوان یکی از دو درصد برتر دانشمندان جهان در سال 2024 توسط دانشگاه استنفورد آمریکا شناخته شد.

این افتخار نشان‌دهنده سهم برجسته او در تحقیقات علمی و پژوهشی است.

دانشگاه USTM، که توسط مسلمانان مدیریت می‌شود، تحت فشارهای سیاسی از سوی همانت بسوا سرما، وزیر ایالت آسام، قرار گرفته است.

وزیر مذکور با سخنان تندی از این دانشگاه و بنیان‌گذار آن، محبوب‌الحق، انتقادات شدیدی مطرح کرده است.

با این حال، این دانشگاه با پذیرش 80 درصد دانشجوی هندو، به تنوع و همزیستی فرهنگی و مسالمت آمیز در هند ادامه داده است.

دکتر فیض الدین احمد که تحقیقاتش در زمینه فیزیک نظری، به ویژه نسبیت عام و مکانیک کوانتومی مورد توجه واقع شده است، تاکنون 165 مقاله علمی در نشریات معتبر بین‌المللی منتشر کرده است.

این نشریات شامل ژورنال‌های مطرح و معتبری مانند مجله فیزیک اروپا و “سالنامه فیزیک” می باشند.

او در واکنش به این موفقیت گفت: «این موفقیت باعثافتخار است که برای پنجمین سال متوالی از سوی دانشگاه استنفورد مورد تقدیر قرار می‌گیرم، این دستاورد اهمیت پژوهش‌های پایدار و تلاش بی‌وقفه برای کسب دانش را نشان می‌دهد، از حمایت دانشگاه USTM و همکارانم بسیار سپاسگزارم.»

موفقیت دکتر فیض الدین احمد نه تنها نشان‌دهنده تلاش‌های شخصی او است، بلکه اعتبار علمی دانشگاه USTM را به عنوان مرکزی برای نوآوری و پیشرفت علمی در سطح بین‌المللی تثبیت می‌کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا