اخبارجهانجهان اسلامعراق

ادامه مشایه سامرا به منظور گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری

انبوهی از زائران عزادار همچنان برای گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام وارد سامرا می شوند.

انبوه زائران مؤمن همچنان به شهر مقدس سامرا وارد می شوند تا در روز پنجشنبه هشتم ماه ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در حرم مطهر امامین عسکریین گرامی بدارند.

خبرنگار اعزامی خبرگزاری اخبار شیعه به سامرا با بیان اینکه شهر مقدس سامرا این روزها شاهد حضور انبوه و مستمر زائران عزادار در حرم امام هادی و امام حسن عسکری سلام الله علیهما در استان صلاح الدین است، در ادامه افزود: جمعیت عظیمی از زائران شیعه از استان‌های مختلف عراق، همچون بصره، ناصریه، دیوانیه، و بغداد، به سمت شهر مقدس سامرا حرکت کرده‌اند.

وی هم چنین گفت: شهر مقدس سامرا در این روزها میزبان میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق است، آنها با پای پیاده به حرم مطهر امامین عسکریین می‌رسند تا این مناسبت بزرگ را گرامی بدارند، و موکب‌های متعدد نیز در مسیر مشایه زائران عزادار برای ارائه خدمات آماده پذیرایی هستند.

خبرنگار ما تاکید کرد: نیروهای امنیتی برای تامین امنیت اطراف شهر و حفاظت از زائرین، استقرار خود را افزایش داده اند.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: حرم مطهر امامین عسکریین ​​ویژه برنامه بزرگداشت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تدارک دیده است که برگزاری مجالس بزرگداشت و ارائه خدمات لازم به زائران از جمله این برنامه هاست.

گفتنی است که بقاع متبرکه و استان‌های حامی در عراق نیز از این تلاش‌ها پشتیبانی می‌کنند، و علاوه بر این، ساعات کاری رسمی در مناطق سامرا، بلد و دجیل را به حالت تعلیق درآورده‌اند تا شهروندان بتوانند مراسم زیارت را انجام دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا