اخبارجهانجهان اسلامعراق

اجرای پروژه بزرگ حسینی به منظور تنظیف شهر مقدس کربلا پس از زیارت اربعین

پس از پایان زیارت اربعین، پروژه بزرگ حسینی زیر نظر روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی توسط برخی از جوانان شهر مقدس کربلا به اجرا در آمده و در همین راستا نظافت خیابان های شهر مقدس کربلا آغاز شده است.

شهر مقدس کربلا شاهد یک ابتکار داوطلبانه ممتاز توسط جوانانی است که پروژه بزرگ حسینی زیر نظر روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی را به اجرا در آورده اند.

این اقدام مبتکرانه پس از پایان زیارت اربعین در حال انجام است و بر اساس آن جوانان داوطلب اقدام به پاکسازی معابر شهر می کنند.

اجرای این پروژه بزرگ به منظور حفظ پاکیزگی و قداست شهر امام حسین علیه السلام و تداوم فضای معنوی آن صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلا در بیانیه ای آورده است: اجرای پروژه بزرگ حسینی در شهر امام حسین علیه السلام، شگفت انگیزترین تصاویر خدمت و نوع دوستی را در زیارت اربعین ترسیم کرد.

در این پروژه خدمات مختلفی ارائه شد که بارزترین آن، کمپین پاکسازی معابر از زباله با هماهنگی شهرداری کربلای معلی از طریق گروه های جوانان داوطلب حسینی بود.

روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی در ادامه تشریح کرد: تیم های جوانان به چند گروه در مناطق مختلف شهر قدیم، مجهز به کلیه ابزار و لوازم نظافتی، تقسیم شدند که این گروه ها بلافاصله پس از پایان مراسم پرفیض اربعین، با هدف تنظیف و پاکسازی شهر، فعالیت خود را آغاز کردند، تاخیابان ها به حالت طبیعی خود بازگشته و زیبایی و پاکیزگی شهر مقدس کربلا حفظ شود.

در این بیانیه آمده است: این تیم‌های داوطلب و خادمان امام حسین علیه‌السلام با ارائه الگویی افتخارآمیز، با خدمت و فداکاری خالصانه، طی ساعات طولانی برای دفع زباله‌ها و زباله‌های انباشته شده در ایام زیارت، مجدانه تلاش کردند.

این تلاش ها بدون تردید کمک زیادی به تسهیل رفت و آمد شهروندان و زائران و حفظ زیبایی شهر می کند.

در این بیانیه هم چنین آمده است: پروژه بزرگ حسینی با حمایت و هدایت مستقیم دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی و با نظارت سیدعارف نصرالله فعالیت خود را آغاز نموده و زیر پرچم آن بسیاری از جوانان حسینی مشتاق در حال خدمتگزاری به اهل بیت علیهم السلام و زائران امام حسین علیه السلام هستند.

این پروژه با استقبال گسترده مردم شهر مقدس کربلا و زائران روبرو شده و از تلاش جوانان داوطلب و اشتیاق آنان برای پاکیزه نگه داشتن شهرمقدس کربلا و حفظ قداست آن قدردانی شده است.

در پایان این بیانیه آمده است که پروژه بزرگ حسینی با اجرای ابتکارات و روش های نو در خدمت جامعه و زائران امام حسین علیه السلام با الهام از ارزش ها و مبانی آن حضرت، رویکرد خدمت رسانی و داوطلبانه همراه با ایثار، بخشش و اصلاح را در طول سال ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا