اخبارجهانجهان اسلامعراق

گفتگوی استاندار کربلا با رئیس ستاد کل ارتش به منظور تامین امنیت زیارت اربعین

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا با سپهبد عبدالامیر رشید یارالله رئیس ستاد کل ارتش به منظور تامین امنیت زیارت اربعین حسینی دیدار و گفتگو کرد.

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلای معلی با سپهبد عبدالامیر رشید یارالله رئیس ستاد کل ارتش و سپهبد قاسم محمد صالح فرمانده نیروی زمینی ارتش و هیئت همراه آن‌ها دیدار و از آنان استقبال به عمل آورد.

در این دیدار هماهنگی بین استانداری و رئیس ستاد کل ارتش برای تامین امنیت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام مورد تاکید و بحث و بررسی قرار گرفت.

الخطابی تأکید کرد: هماهنگی کامل میان استانداری و ادارت کل سایر دستگاه ها و ارگان های امنیتی تأثیر مثبت فراوانی در موفقیت برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین حسینی دارد

وی در ادامه افزود: این هماهنگی ها سایر بخش‌ها مانند اداره بهداشت، شهرداری و اداره حمل و نقل را قادر می‌سازد تا برنامه‌های خود ضمن برنامه ریزی دقیق اجرا کنند.

رئیس ستاد ارتش نیز از تلاش های استانداری کربلا و توسعه مستمر زیرساخت های استان، گسترش ورودی های آن و برنامه ریزی برای رفع مشکلاتی که در طی برگزاری مراسم بزرگداشت زیارت میلیونی اربعین صورت می پذیرد، قدردانی کرد.

پیش از برگزاری مراسم دهه محرم نیز سپهبد عبدالامیر رشید یارالله، «رئیس ستاد ارتش عراق»، در راس یک هیئت امنیتی در راستای اطلاع از اقدامات امنیتی ویژه زیارت عاشورا وارد استان کربلای معلی شد.

استاندار کربلا چندی پیش خاطرنشان کرد: طرح‌های امنیتی و خدماتی ویژه مراسم بزرگداشت اربعین آغاز شده، و تدابیر امنیتی شدیدی برای اطمینان از امنیت زائران و تأمین بالاترین سطوح امنیتی طی هماهنگی با کشورهای مختلف و دستگاه های امنیتی و خدماتی برای تضمین یک محیط امن و راحت برای همه زائران اربعین در حال اجراست.

گفتنی است که عبدالامیر الشمری، وزیر کشور، پیشتر اعلام کرده بود که طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز می شود و بر اهمیت آمادگی های امنیتی و خدماتی برای اطمینان از موفقیت این زیارت و تضمین ایمنی زائران تاکید کرده بود.

استاندار کربلا هم چنین بارها بر اهمیت همکاری بین همه دستگاه های ذیربط برای حصول اطمینان از ارائه بهترین خدمات به زائران و تامین تمام نیازهای ضروری تاکید و بر آمادگی کامل برای رویارویی با هر گونه چالشی که ممکن است در طول ایام زیارت اربهین حسینی ایجاد شود، تاکید کرد.

وی هم چنین تاکید کرده که مدیران ادارات خدمات رسانی نیز به نوبه خود تعهد کامل خود را نسبت به اجرای برنامه های تعیین شده و تلاش در جهت ارتقای خدمات ارائه شده برای تضمین موفقیت زیارت اربعین حسینی و ایجاد محیطی مناسب و امن برای زائران اعلام کرده اند.

شهر مقدس کربلا طی روزهای آینده شاهد حضور سیل آسای دهها میلیون نفر زائر از داخل و خارج عراق برای شرکت در مراسم بزرگداشت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام خواهد بود که نیازمند ارائه خدمات در تمامی سطوح است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا