اخبارجهانیمن

بحران مراقب‌های بهداشتی در یمن

روز گذشته، دولت یمن، هشداری رسمی در رابطه با یک بحران قریب الوقوع مراقبت‌های بهداشتی صادر کرد، و کاهش شدید بودجه بین المللی را تهدیدی برای بسته شدن مراکز درمانی کلیدی در سراسر کشور دانست.

بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده، بسته شدن قریب الوقوع بیش از هزار مرکز بهداشتی کلیدی به دلیل کاهش بودجه بین‌المللی می تواند به طور بالقوه جان ۵۰۰هزار زن را در این کشور ویران شده به خطر بیندازد.

در همین راستا، احمد عوض بن مبارک، «نخست وزیر یمن»، روز گذشته یک نشست عالی و فوری دولت در عدن، «شهر بندری جنوبی این کشور»، برای رسیدگی به این بحران تشکیل داد.

وی در این دیدار خواستار تشکیل کمیته‌ی دولتی، برای تدوین برنامه راهبردی ارزیابی نیازهای حوزه سلامت و شناسایی مداخلات بین المللی لازم، شد.

وی همچنین از شرکای بین المللی و منطقه‌ای خود، خواست تا “حمایت حیاتی و مستمر” خود را از خدمات بهداشتی برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی بالقوه در یمن، تجدید کنند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سراسر یمن، ۴۶ درصد از مراکز بهداشتی به دلیل کمبود کارکنان، بودجه، برق، دارو و تجهیزات، تنها به طور جزئی کار می‌کنند یا به طور کامل از دسترس خارج می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا