اخبارجهانجهان اسلامعراق

وزارت کشور عراق از تکمیل طرح امنیتی زیارت اربعین خبر داد

سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد: طرح امنیتی زیارت اربعین شامل 3 مرحله اساسی به منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه می باشد که تمامی مقدمات اجرای آن تکمیل شده است.

سرتیپ مقداد میری، سخنگوی وزارت کشور عراق و مسئول قرارگاه رسانه ای امنیتی گفت: طرح امنیتی زیارت اربعین سه مرحله است که شامل عملیات پیشگیرانه، انجام مرحله تمرینی و آزمایشی، و مرحله اجرای مستقیم می باشد.

وی بر تکمیل کلیه مقدمات و تمامی مراحل اجرای طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت کشور عراق خاطرنشان کرد: هماهنگی هایی با کشورهای همسایه در خصوص مراسم زیارت اربعین از جمله در رابطه با سازوکارهای لازم برای ورود زائران از گذرگاه های مرزی انجام شده است.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق پیشتر اعلام کرده بود که تمامی مقدمات اجرای طرح تامین امنیت زیارت اربعین به پایان رسیده است.

وی تاکید نموده بود که دستگاه های امنیتی با گروه های انحرافی که قصد بر هم زدن زیارت اربعین را دارند، برخورد قاطعانه ای خواهند نمود و اجازه حضور آنها را در ایام اربعین نمی دهند.

الشمری در نشست خبری که در استانداری کربلا برگزار شد، گفت: برای اجرای طرح تامین امنیت زیارت اربعین تمامی اقدامات لازم را در استانداری ها انجام داده ایم و تمامی طرح های امنیتی و خدماتی همراه با اصلاحات لازم، آماده اجرا می باشد.

وی با اشاره به اینکه تلاش گردیده توانمندی استانداری ها و فرماندهی مشترک عملیات، یگان های ارتش عراق، پلیس و سایر نیروهای نظامی و انتظامی تقویت شود، و اقدامات امنیتی میان دستگاه های مختلف امنیتی توزیع گردیده تا تردد زائران اربعین حسینی در ایام زیارت در محیطی امن و آرام انجام می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا