اخبارجهانجهان اسلامعراق

استاندار کربلا پیش بینی کرد که تعداد زائران اربعین از مرز 25 میلیون نفر عبور کند

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلای معلی با تاکید بر اینکه شهر مقدس کربلا آمادگی کامل برای پذیرایی و استقبال از زائران حسینی را دارد، پیش بینی کرد که تعداد زائران اربعین امام حسین علیه السلام، امسال از مرز 25 میلیون نفر عبور کند.

الخطابی استاندار کربلا با اعلام این مطلب که شهر مقدس کربلا، آمادگی کامل برای پذیرایی و استقبال از زائران اربعین حسینی را دارد، اظهار داشت که آمادگی‌های استانداری کربلا شامل چندین جنبه، به ویژه جنبه‌های امنیتی و خدماتی است که بیانگر آن است که ادارات محلی، از جمله شهرداری، سازوکارهای جدیدی را برای ارائه خدمات مطلوب تر به منظور رفاه حال زائران حسینی آماده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: استانداری کربلا هفت مرکز از جمله میدان ام الحواء، السلام، قنطره و الوند را برای رفت و آمد زائران به شهر آماده کرده و راه های جدیدی نیز از جمله کمربندی امام حسین علیه السلام را برای سهولت در رفت و آمد زائران در نظر گرفته است.

الخطابی با بیان اینکه این ایام زیارتی بیش از ده روز ادامه خواهد داشت، پیش بینی کرد که امسال شاهد حضور بیش از 25 میلیون زائر باشیم که نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد این مناسبت مذهبی است.

وی تاکید کرد که مقدمات اجرای این مراسم شامل خدماتی مانند تامین آب، غذا و کمک های اولیه، و علاوه بر آن بهبود زیرساخت ها و گسترش جاده ها و خیابان ها برای اطمینان از رفت و آمد روان زائران اجرایی شده است.

الخطابی همچنین خاطرنشان کرد: طرح‌های امنیتی و خدماتی از اواسط هفته جاری آغاز می‌شود، چرا که تدابیر امنیتی شدیدی برای اطمینان از امنیت زائران و تأمین بالاترین سطوح امنیتی طی هماهنگی با کشورهای مختلف و دستگاه های امنیتی و خدماتی برای تضمین یک محیط امن و راحت برای همه زائران اربعین اجرا می‌شود.

گفتنی است که عبدالامیر الشمری، وزیر کشور، پیشتر اعلام کرده بود که طرح امنیتی زیارت اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز می شود و بر اهمیت آمادگی های امنیتی و خدماتی برای اطمینان از موفقیت این زیارت و تضمین ایمنی زائران تاکید کرده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا