اخبارجهانجهان اسلامعراق

اتخاذ تدابیر امنیتی لازم برای تامین امنیت زیارت اربعین

سرلشکر تحسین الخفاجی، رئیس مرکز رسانه ای هشدارهای امنیتی و سخنگوی مرکز عملیات مشترک روز دوشنبه از اتخاذ تدابیر امنیتی لازم مربوط به زیارت اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه الخفاجی در این زمینه گفت: فرماندهی عملیات مشترک از مدتی پیش با همکاری کمیته عالی امنیت به ریاست وزیر کشور، مقدمات زیارت اربعین را که شامل آماده سازی و تجهیز مجموعه هایی که وظیفه تامین امنیت این مراسم را بر عهده خواهند داشت، آغاز کرده اند.

وی در ادامه افزود: از آنجا که انتظار می رود میلیون‌ها نفر زائر از داخل و خارج عراق در این مراسم باشکوه شرکت کنند لذا لازم است که طرح امنیتی جامعی شامل نظارت های اطلاعاتی، اقدامات امنیتی و آماده‌سازی تمامی راه‌ها و ورودی‌ها به شهر مقدس کربلا و مناطق اطراف شهر اجرا شود.

الخفاجی در ادامه گفت: این امر مستلزم جستجو و گشت زنی های هوایی، اقدامات اطلاعاتی و اجرای فعالیت های امنیتی متعدد است که تمامی اقدامات لازم در این زمینه با تقسیم شرح وظایف بین نیروهای امنیتی در دستگاه های مختلف در حال اجراست.

سخنگوی مرکز عملیات مشترک هم چنین اظهار داشت: علاوه بر آن دستورالعمل هایی از سوی مجموعه های امنیتی برای صاحبان موکب ها و همچنین هشدار و اطلاع رسانی به زائران مصوب شده است.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی هر مورد مشکوکی را در طول مسیر مشایه اربعین تا شهر مقدس کربلا را تحت نظر دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا