اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

خذلان فرهنگی امام حسین علیه السلام و خذلان نسبت به شعائر حسینی

آیت الله العظمی سیدصادق حسینی شیرازی جمعه شب در گردهمایی بزرگ مبلغان دینی که در بیت معظم له در شهر مقدس قم ایراد شد، بر افزایش تلاش شیعیان اهل بیت علیهم السلام در سر تا سر جهان به منظور احیای شعائر مقدس حسینی و تبلیغ و گسترش فرهنگ عاشورا تاکید فر مودند.

آیت الله العظمی شیرازی در بخشی از بیانات خویش در جمع مبلغان دینی در آستانه ماه محرم فرمودند: واژه «خذلان» به معنای یاری نکردن در صورت توانایی بر آن است، و به اصطلاح علما این جریان یک قضیه حقیقیه است.

معظم له در ادامه تاکید فرمودند: در لحظه تولد امام حسین علیه السلام کسی به آن حضرت ظلم نکرده بود، اما این نفرین «اللهم اخذل من خذله» در طول تاریخ جریان یافت و تا روز عاشورا و تا قیامت ادامه دارد و هرگاه چنین اتفاقی رخ دهد، نفرین پیامبر صلی الله علیه وآله جریان می‌یابد.

ایشان در ادامه فرمودند: در زمان فعلی معرفی عاشورا و امام حسین علیه السلام به دنیا واجب است و اگر شخصی می توانست در این زمینه نقشی ایفا کند و چنین نکرد، خذلان کرده است و دچار نفرین رسول خدا صلی الله علیه وآله و خذلان خداوند می شود.

آیت الله العظمی شیرازی با اشاره به مصادیق خذلان فرهنگی فرمودند: از جمله موارد خذلان امام، خذلان فرهنگی است، به این معنا که سیره آن حضرت باید به دنیا برسد، این کار را از طرق مختلفی همچون: رسانه ها، فضای مجازی، نشریه ها و…، می توان محقق کرد.

معظم له در ادامه فرمودند: خذلان به شعائر، نوع دیگری از خذلان به امام حسین علیه السلام است. هر کس اگر در این زمینه کوتاهی کند، خذلان کرده است و دچار نفرین رسول خدا صلی الله علیه وآله می شود.

ایشان هم چنین تاکید فرمودند: هرکس در قبال شعائر امام حسین علیه السلام از روی قصد کوتاهی کند دچار خذل خدای متعال و آثار تکوینی الهی می شود، قضیه امام حسین علیه السلام ماجرایی استثنایی و حساس است که باید در قبال آن محتاط بود.

گفتنی است که امشب دومین قسمت تحلیل بیانات آیت الله العظمی شیرازی در آستانه محرم الحرام تحت عنوان: خذلان فرهنگی امام حسین علیه السلام و خذلان نسبت به شعائر حسینی ساعت 21:30 به وقت کربلا از برنامه پانوراما بخش فارسی شبکه امام حسین علیه السلام با حضور کارشناسان صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا