اخبارجهانجهان اسلامعراق

کشته شدن هفت نفر از اعضای گروه سنی‌های تندروی د۱عش در عراق

رسانه‌های خبری عراق گزارش دادند که در حمله جنگنده‌های عراق به مقر ترور.یست‌ها در استان صلاح الدین واقع در مرکز عراق، هفت ترور.یست وابسته به گروه سنی‌های تندروی د۱عش کشته شدند.

گفتنی است، جنگنده‌های اف ۱۶ در جریان دو حمله هوایی مخفیگاه‌ها و تونل‌های ترور.یست‌ها در صلاح الدین را هدف قرار دادند که منجر به تخریب کامل آنها و هلاکت هفت نفر از اعضای گروه سنی‌های تندروی د۱عش از جمله یکی از سرکرده‌های خطرناک آن‌ها شد.

لازم به ذکر است، اف ۱۶ نیروی هوایی عراق در ۲ عملیات جداگانه مخفیگاه‌های گروه سنی‌های تندروی د۱عش در استان کرکوک این کشور را در هم کوبیدند.

علیرغم شکست ارضی، گروه سنی‌های تندروی د۱عش در عراق، همچنان این گروه به تهدید امنیتی جدی برای کشور از طریق حملات ضربتی، بمب گذاری و آدم ربایی در چندین استان، به ویژه در مناطق مورد مناقشه بین دولت عراق و دولت اقلیم کردستان (KRG) ادامه داده است، که در چندین استان از جمله دیالی، صلاح الدین و کرکوک امتداد دارند.

یحیی رسول، «سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق»، گفت که محمد شیاع السودانی، «نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق»، دستور انجام عملیات پیشگیرانه علیه بقایای گروه سنی‌های تندروی د۱عش با نظارت فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق را صادر کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا