اخبارجهانجهان اسلام

اتحادیه اروپا وضعیت حقوق بشر در چین از جمله هدف قرار دادن مسلمانان را خطرناک توصیف کرد

اگرچه چین درخواست های اتحادیه اروپا برای توقف نقض حقوق بشر در این کشور را رد کرد، اما اتحادیه نگرانی عمیق خود را در مورد آنچه که به عنوان یک وضعیت بسیار خطرناک توصیف کرد، ابراز کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: نگران وضعیت جدی حقوق بشر در چین، به ویژه تبت، هنگ کنگ، و مسلمانان در سین کیانگ است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این وضعیت خطرناک، شامل کمپین سرکوب مدافعان حقوق بشر، وکلا و روزنامه نگاران در این کشور می باشد.

اتحادیه اروپا از چین خواست تا «هر گونه نقض حقوق بشر» را بررسی کند و نگرانی خود را «در مورد موارد بازداشت غیرقانونی، ناپدید شدن اجباری، شکنجه و بدرفتاری که تعداد زیادی از شهروندان در معرض آن قرار دارند» ابراز کرد.

سال‌هاست که منطقه سین‌کیانگ تحت محاصره مقام های چینی برای هدف قرار دادن مسلمانان بوده، مسلمانانی که در معرض بدترین اشکال ظلم، شکنجه و تخلفات شدید قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه پس از بازدید هیاتی از اتحادیه اروپا از تبت و دیدار با مقام های چینی در هفته گذشته اعلام کرد که در مورد آنچه که وضعیت حقوق بشر “بسیار جدی” در چین، به ویژه در سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ خوانده شده، نگران است.

چین درخواست اتحادیه اروپا برای توقف نقض حقوق بشر را رد کرد و گفت که با “استانداردهای دوگانه” و مداخله در امور داخلی خود مخالف است.

مقامات چینی در پاسخ گفتند اتحادیه اروپا باید «به بهانه مسائل حقوق بشری در امور داخلی چین دخالت نکند.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که چین مایل است با اتحادیه اروپا در این زمینه بر اساس برابری و احترام متقابل همکاری کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا