جهان

ساخت مسجد اختصاصی در هلند توسط مسلمانان اندونزیایی

جامعه مسلمانان اندونزیایی مقیم «آمستردام» هلند، در نظر دارند مسجدی را توسعه دهند و در این راستا از مرکز فرهنگ اندونزی یاری گرفتند.

 

جامعه مسلمانان اندونزیایی مقیم «آمستردام» هلند، در نظر دارند مسجدی را توسعه دهند و در این راستا از مرکز فرهنگ اندونزی یاری گرفتند.

«حنسیه اسکندر» یکی از اعضای جامعه مسلمانان اندونزی در این رابطه گفت: ساختمان جدیدی که برای این مسجد در نظر گرفته شده است، شامل محوطه بزرگی برای اقامه نماز جماعت، چند دفتر کار و چندین کارگاره است که محل برگزاری دوره های اسلام شناسی و نشست های مشترک در راستای معرفی اسلام و مسلمانان به شهروندان هلندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، ساختمان جدید این مسجد ـ که الاخلاص نام دارد ـ در آینده نزدیک و در خلال سفر وزیر امور دینی اندونزی به هلند، افتتاح خواهد شد.

یکی از بنیانگذاران اتحادیه جوانان مسلمان اروپا نیز در اینباره گفت: افتتاح یک مرکز و مسجد بزرگ و مجهز، چیزی بود که مسلمانان اندونزیایی مقیم شهر آمستردام و شهر های اطراف، از مدت ها قبل انتظار آن را می کشیدند تا بتوانند مناسک و مراسمات عبادی و فرهنگی خود را با فراغ بال در آنجا برگزار نمایند.

شایان ذکر است، «لقمان حکیم صفی الدین» وزیر امور دینی اندونزی، قرار است در سفری که برای حضور در کنفرانس «تاملی دوباره پیرامون اسلام شهروندان اندونزیایی» در آمستردام، به هلند سفر نماید و در این سفر، ضمن حضور در جمع مسلمانان اندونزیایی مقیم هلند، مسجد و مرکز اسلامی بزرگ «الاخلاص» را نیز افتتاح خواهد کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا