جهان

رشد اسلام هراسی در آمریکا

اكثر مسلمانان آمريكايی در سال گذشته طعم تبعيض دينی را چشيده اند.

 

اكثر مسلمانان آمريكايی در سال گذشته طعم تبعيض دينی را چشيده اند.

تحقیقاتی جدید در آمریکا نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد از مسلمانان مقیم این کشور، در طول یک سال گذشته، تبعیض نژادی و دینی را تجربه کرده اند.

مرکز تحقیقاتی هوش و سیاست اجتماعی آمریکا (ISPU) در مطالعات جدید خود ضمن اعلام این آمار افزوده است که مسلمانان مقیم این کشور بیش از هر دوران دیگری، تحت شرایط تبعیض و اسلام هراسی قرار گرفته اند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، ۶۵ درصد از بانوان مسلمان، هدف حمله نژادپرستان افراط گرا قرار گرفته اند که این آمار در مردان مسلمان به 55 درصد می رسند.

این مرکز تحقیقاتی همچنین در مطالعات خود از با اشاره به تبعیضِ کانالیزه شده در آمریکا، افزود: مسلمانان دو برابر بیش از پیروان سایر ادیان، همچون مسیحیان کاتولیک، پروتستان و نیز یهودیان، در مرزهای آمریکا، برای تحقیقاتِ بیشتر متوقف شده اند.

همچنین بر اساس این تحقیقات، يك پنجم از مسلمانان آمريكا مي‌گويند كه تصميم دارند در صورت لزوم این کشور را ترک كنند.

اين تحقیقات بر اساس نظرسنجي از ۸۰۰ نفر از مسلمانان در ماه ژانويه به عمل آمده و پاسخ‌هاي آنان با پيروان ديگر اديان و عموم مردم آمريكا مقايسه شده است.

به گفته کارشناسان مسائل اجتماعی، گفتمان های ضد اسلامی در این کشور، خصوصا در زمان رقابت‌ها انتخاباتي و نیز اقدامات پس از آن، سبب شدت گرفتن اسلام‌هراسي و حملات، عليه مسلمانان و اماكن اسلامي شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا