جهان

واکنش رئیس جمهور چچن به ممنوعیت حجاب در اروپا

ممنوعیت حجاب در اروپا، جنگ علیه ادیان است.

 

ممنوعیت حجاب در اروپا، جنگ علیه ادیان است.

رئیس جمهوری چچن حکم اخیر عالی ترین مرجع قضایی اتحادیه اروپا در رابطه با ممنوعیت حجاب اسلامی در محل کار را، جنگ مخفی علیه ادیان توصیف کرد.

به گزارش آر تی، «رمضان قدیروف»، رئیس جمهوری چچن ضمن انتقاد شدید از حکم اخیر دیوان دادگستری اروپا (ECJ) ـ که به سازمان ها و شرکت های فعال در این قاره اجازه می دهد طرح ممنوعیت استفاده کارکنان از نمادهای مذهبی از جمله حجاب اسلامی در محل کار را به اجرا بگذارند ـ تاکید کرد که این حکم به معنی جنگ پنهانی علیه دین می باشد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری چچن به عنوان یک جمهوری خودمختار ِواقع در جنوب غرب روسیه، در این باره تصریح کرد: از نظر آنها ممکن است محدودیت تدریجی آزادی مذهبی در نهایت به دست کشیدن جوانان از پایبندی به دین بینجامد، اما من کاملا اطمینان دارم که مسلمانان اروپا با صدای بلند به تلاش هایی که برای ممنوعیت کامل حقوق آنها می شود، «نه» خواهند گفت.

قدیروف ضمن تاکید بر این که به باور وی پیروان سایر ادیان نیز موضع مشابهی در قبال حکم اخیر دیوان دادگستری اروپا اتخاذ خواهند کرد، اظهار داشت: در آلمان نازی نسل کشی بر پایه نژاد صورت گرفت و در صورتی که سکوت کنید، برای عدم تکرار نسل کشی البته این بار بر پایه دین و مذهب، هیچ گونه تضمینی وجود ندارد.

لازم به یاد آوری است برای اولین بار «دیوان دادگستری اروپا» در دو پرونده مربوط به کارکنان دو شرکت درباره حجاب رای داده است.

بر اساس این رای، کارفرمایان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حق دارند کارکنانشان را از پوشیدن حجاب، منع کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا