جهان

سرقت از سه مسجد و دزدیده شدن قرآن نفیس

سه مسجد در شهرهای «آنیستون»، «گدسدن» و «تاسکالوسا» ایالت آلابامای آمریکا در هفته گذشته هدف حمله سارقان قرار گرفته و دارایی‌های با ارزش آن‌ها به سرقت رفت.

 

سه مسجد در شهرهای «آنیستون»، «گدسدن» و «تاسکالوسا» ایالت آلابامای آمریکا در هفته گذشته هدف حمله سارقان قرار گرفته و دارایی‌های با ارزش آن‌ها به سرقت رفت.

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن اسلامی «تاسکالوسا» در آلاباما در اینباره گفت: دو گاوصندوق که در ساختمان این انجمن نگهداری می‌شده، به سرقت رفته که در یکی از این گاوصندوق‌ها، یک نسخه خطی قرآن کریم وجود داشت.

به گفته وی، این قرآن یک اثر بسیار نفیس بوده که از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار بوده است.

برخی رسانه‌ها این قرآن را با ترجمه انگلیسی قرآن کریم که در آرشیو دانشگاه آلاباما نگهداری می‌شود و از میان آتش‌سوزی پایان جنگ داخلی آمریکا حفظ شده، اشتباه گرفته‌اند اما به گفته مسئولان مرکز اسلامی تاسکالوسا ، این نسخه به زبان اصلی یعنی عربی و متعلق به ترکیه بوده که بعدها خریداری شده است.

پلیس تاسکالوسا گفت: سارق با داشتن کد امنیتی توانسته وارد ساختمان شود.

در شهر «گدسدن» یک صندوق جمع‌آوری اعانات از مرکز اسلامی این شهر دزدیده شده که بازرسان پلیس در حال پیگیری آن هستند.

مرکز اسلامی انیستون نیز مانند مرکز اسلامی «گدسدن» هدف حمله سارقان قرار گرفته است.

اشفق توفیق، رئیس جمعیت اسلامی شهر بیرمنگام آلاباما با اعلام این خبر افزود: امیدواریم که حمله به این مساجد بخشی از توطئه نفرت علیه مسلمانان نباشد.

در ماه‌های اخیر، تحت تأثیر فضای سیاسی آمریکا و شعارهای اسلام ستیزانه برخی دولتمردان این کشور، فضایی نا آرام برای مسلمانان جامعه این کشور بوجود آمده که در پی آن تاکنون به چندین مسجد حمله شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا