جهان

نگرانی شدید سوئیس از اقدامات سرکوب گرانه آل خلیفه

کشور سوئیس نیز از اوضاع داخلی بحرین اظهار نگرانی کرد.

 

کشور سوئیس نیز از اوضاع داخلی بحرین اظهار نگرانی کرد.

نماینده سوئیس در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با قرائت بیانیه ای از مقامات بحرینی به طور جدی خواست تا با این شورا همکاری های لازم را داشته و به قوانین حقوق بشری در قبال راهپیمایی های مسالمت آمیز شیعیان، پایبند باشند.

در این بیانیه تاکید شده است که آل خلیفه در بحرین، فشارهای زیادی بر خلاف تمام قوانین بین المللی حقوق بشر، بر مردم این کشور وارد می آورد و نیز با شهروندانی که با سازمان ملل متحد همکاری نزدیک دارند، به شدیدترین شکل رفتار کرده و آنان را از هر نوع آزادی و از جمله آزادی بیان محروم ساخته است.

همچنین نماینده سوئیس در این شورا، با اشاره به خشونت مقامات بحرینی در برخورد با زندانیان سیاسی، برگزاری جلسات دادگاه ناعادلانه و نیز بهره گیری مفرط از قدرت در قبال راهپیمایی های مسالمت آمیز، این اقدامات را نقض کامل حقوق اولیه شهروندی و حقوق بشر خواند.

در پایان این بیانیه که نماینده سوئیس در شورای حقوق بشر سازمان ملل آن را قرائت می کرد، از حکومت بحرین درخواست شد تا با احترام به حقوق بشر، تمامی زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشری بحرینی را آزاد نموده و از هر نوع خشونتی در قبال تظاهرات مردمی را متوقف سازد.

گروه های حقوق بشری مختلفی، از جمله «شیعه رایتس واچ» بارها اقدامات سرکوب گرانه حکومت آل خلیفه در برخورد با درخواست های مردمی این کشور، علی الخصوص شیعیان را محکوم نموده اند، ولی حکومت بحرین با حمایت برخی کشورها همچنان این سرکوب ها را ادامه داده است

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا