جهان

اعتراض گسترده به حکم ضدحجاب دیوان دادگستری اروپا

حکم دیوان دادگستری اروپا درباره «حجاب» با اعتراضات گسترده ای روبرو شده است.

 

حکم دیوان دادگستری اروپا درباره «حجاب» با اعتراضات گسترده ای روبرو شده است.

دیوان دادگستری اروپا دیروز ـ ۲۴ اسفند ـ با صدور حکمی مبنی بر اینکه کارفرمایان حق دارند کارکنانشان را از پوشیدن حجاب منع کنند، اعتراضات زیادی را میان جوامع مسلمان اروپایی و حتی غیر مسلمانان برانگیخت.

این اولین باری است که دیوان دادگستری اروپا درباره پوشش اسلامی حکم می‌دهد.

شورای مرکزی مسلمانان در آلمان با انتقاد شدید از این حکم اعلام کرد: این حکم حتی با آزادی‌های اولیه تأکید شده در کنوانسیون‌های اروپایی حقوق بشر در تناقض است.

این شورا اعلام کرد: قضات دیوان دادگستری اروپا با این حکم درها را به روی تبعیض بیشتر علیه زنان مسلمان در اروپا باز کرده و توان آنان را برای اعتراض به اقدامات تبعیض‌آمیز کاهش داده‌اند.

«جئورجینا سیکلوسی» ـ سخنگوی شبکه اروپایی مبارزه با نژادپرستی ـ نیز در ارتباط با این حکم گفت: از این حکم بسیار نگران هستیم، زیرا زنان مسلمان را مجبور می نماید تا بین عمل به اعتقادات مذهبی خود و یا حضور در بازار کار، یکی را انتخاب کنند. وی ادامه داد: این حکم واقعا نا امید کننده است و در اصل به کارفرماها مجوز اعمال تبعیض علیه زنان مسلمان را می دهد.

رسیدگی دیوان دادگستری اروپا به این مسئله پس از آن آغاز شد که دو زن مسلمان در فرانسه و بلژیک، به خاطر استفاده از پوشش سر  از کار اخراج شدند و پرونده آنها به «دیوان دادگستری اروپا» ارجاع داده شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا