جهان

درخواست مدارس برای تعطیلی اعیاد اسلامی در شهر «آلبانی» نیویورک

مسلمانان مرکز ایالت نیویورک آمریکا، خواستار تعطیلی دانش‌آموزان در روزهای عید فطر و عید قربان شدند.

 

مسلمانان مرکز ایالت نیویورک آمریکا، خواستار تعطیلی دانش‌آموزان در روزهای عید فطر و عید قربان شدند.

با افزایش جمعیت دانش‌آموزان مسلمان در شهر «آلبانی» مرکز ایالت «نیویورک» بسیاری از مسلمانان امیدوارند که مدارس، دانش‌آموزان مسلمان را در زمان این دو عید بزرگ تعطیل کنند.

سازمان مدارس ـ در سال‌های اخیر ـ در بسیاری از مناطق آمریکا با تعطیلی دانش‌آموزان مسلمان در اعیاد بزرگ اسلامی موافقت کرده‌ و برخی هم در حال بررسی این مسئله هستند.

اکثر مدارس آمریکا در تعطیلات مسیحی، تعطیل بوده و در آلبانی و دیگر شهرها به دلیل وجود شهروندان یهودی، اعیاد یهودی نیز تعطیل هستند.

برای دانش‌آموزان گروه‌های دینی کوچکتر نیز در روزها و مراسم‌ خاص غیبت موجه در نظر گرفته می‌شود؛ اما این دانش‌آموزان باید تکالیف خود را انجام دهند و اگر در آن روز امتحانی دارند، آزمون بعداً برگزار شود.

مسلمانان آلبانی نیز همین وضعیت را دارند اما با توجه به جمعیت قابل توجه مسلمانان، آنان در تلاش هستند که شرایط را برای دانش‌آموزان مسلمان تسهیل کنند.

«عبدالقادر علمی» امام جماعت یک مسجد در «آلبانی» در این باره می‌گوید: هنگامی‌که یک جشن بزرگ دارید، دلتان می‌خواهد کاملاً آزاد باشید.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که مدرسه در این دو عید بزرگ اسلامی برای کودکان به طور کامل تعطیل شود تا بتوانند با شادی و آرامش خاطر بیشتری در جشن‌ها شرکت کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا