جهان

افزایش نقض حقوق بشر در بحرین

موارد نقض حقوق بشر در بحرین افزایش یافته است.

 

موارد نقض حقوق بشر در بحرین افزایش یافته است.

«زید بن رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از مقامات حاکم بر کشور بحرین در پی نقض شدید حقوق بشر در این کشور انتقاد کرد.

«رعد الحسین» در جلسه شورای حقوق بشر در ژنوِ سوئیس با اشاره به محدودیت هایی که دولت بحرین علیه فعالیت های مدنی و سیاسی در این کشور اعمال می کند، گفت: آل خلیفه از ژوئن ۲۰۱۶میلادی محدودیت های روزافزونی نظیر ارعاب، بازداشت، بازجویی و ممنوعیت سفر علیه اجتماعات مدنی و سیاسی در پیش گرفته است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با تاکید بر اینکه سرکوب مردم بحرین باعث افزایش نارضایتی شدید آنها شده، نسبت به تشدید سطوح موارد نقض حقوق بشر در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین از اعدام معترضان توسط آل خلیفه انتقاد کرده و از حکومت این کشور خواست برای اعتماد آفرینی، تدابیر ملموسی در پیش بگیرد و به نمایندگان حقوق بشر سازمان ملل اجازه ورود به این کشور را بدهد.

سی و چهارمین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل تا ۲۴ مارس جاری در ژنوِ سوئیس ادامه دارد و امید می رود، کشورهای مدعی حقوق بشر و آزادی های مدنی مانند «انگلیس» رویکرد و تعبیر خود را از حقوق بشر تغییر داده و دست از حمایت های آشکار پنهان خود از اقدامات سرکوب گرانه آل خلیفه بردارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا