جهان

استفاده از مواد شیمیایی در حمله انتحاری کابل

احتمالا سنی های تندرو در افغانستان از مواد شیمیایی استفاده کرده اند.

 

احتمالا سنی های تندرو در افغانستان از مواد شیمیایی استفاده کرده اند.

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که به احتمال زیاد «سنی های تندروی طالبان» در حمله انتحاری به حوزه ششم امنیتی، در غرب شهر «کابل» از مواد شیمیایی استفاده کرده اند.

شماری از زخمی های نیروی پلیس که هم اکنون در بیمارستان بستری هستند نیز،گفته اند که مهاجمان انتحاری، ابتدا موادی را در محوطه و برخی اتاق های حوزه ششم امنیتی پرتاب کردند که بوی ناخوشایند و غیرقابل تحمل داشت.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرده است که از نظامیان خارجی در کابل خواسته اند که در باره احتمال استفاده عناصر طالبان از مواد شیمیایی در این حمله تروریستی، تحقیقات همه جانبه انجام دهند.

صدیقی افزود: نظامیان خارجی ابزار و وسایل پیشرفته در اختیار دارند و نیاز است تا در باره تمامی ابعاد این حمله تحقیق کنند.

ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته 6 مهاجم انتحاری با انفجار خودروری بمب گذاری شده به «حوزه ششم امنتی» در غرب شهر کابل حمله کردند و درگیری بین مهاجمان و نیروهای پلیس، بیش از 6 ساعت به طول انجامید.

منابع خبری افغانستان از تلفات این رویداد ارقام متفاوتی ارائه کرده اند؛ برخی از رسانه ها شمار تلفات را 21 جان باخته و 104 زخمی اعلام کردند اما برخی دیگر گفته اند که این حمله جان ده ها نفر را گرفته است.

مقامات دولتی افغانستان نیز، تاکنون آمار دقیقی از این حمله ـ که «سنی های تندروی طالبان» مسئولیت آن را بر عهده گرفتند ـ  منتشر نکرده اند.

به گفته کارشناسان مسائل افغانستان؛ در صورت اثبات استفاده سنی های تندرو از «مواد شیمیائی» نبردها در این کشور، وارد مرحله ای متفاوت خواهد شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا