جهان

تظاهرات مسلمانان نیجریه در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ زکزاکی

شیعیان نیجریه، خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.

 

شیعیان نیجریه، خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.

شیعیان نیجریه، با برپایی تظاهرات های مسالمت آمیز متعدد، ضمن انتقاد از دولت این کشور در جلوگیری از اجرای حکم آزادی روحانی شیعه «شیخ زکزاکی» و همسرش، آزادی فوری آنها را خواستار شدند.

در «ابوجا» دانشجویانِ شیعه نیجریه ای با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز، از حکومت این کشور؛ به سبب نافرمانی از دستورات متعدد دادگاه در آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسرش و پرداخت غرامت به آنها، اعتراض کردند.

همچنین، مسلمانان نیجریه در شهر «کادونا» در شمال غربی این کشور، با حضور در خیابان ها به اقدام دستگاه حکومتی نیجریه در تمرد از حکم دادگاه اعتراض نموده و آزادی فوری شیخ زکزاکی و همسرش را خواستار شدند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اخیراً اعلام کرد مقام‌های نیجریه باید مطابق حکم دادگاه، «شیخ ابراهیم زکزاکی» و همسرش را فوراً از زندان آزاد کنند.

«ماکمید کامارا» رئیس موقت عفو بین‌الملل در نیجریه، گفته بود: مهلت آزاد کردن آنها به پایان رسیده و اگر حکومت نیجریه، از روی عمد احکام دادگاه‌های خود را رعایت نکند، این اقدام به‌منزلۀ اخلال‌گریِ آشکار و خطرناک در اجرای قانون است.

این در حالی است که به گفته فعالان اجتماعی نیجریه،حکومت این کشور قصد دارد، شیخ زکزاکی را با انقال از محل بازداشتش به یک ایالت دیگر و طرح ادعاهای جدیدی؛ او را در یک دادگاه فرمایشی محاکمه نماید.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا