جهان

وکلای شیخ زکزکی خواستار آزادی وی شدند

وکلای «شیخ زکزاکی» خواستار آزادی هرچه سریعتر وی شدند.

 

وکلای «شیخ زکزاکی» خواستار آزادی هرچه سریعتر وی شدند.

وکلای شیخ زکزاکی با نوشتن نامه ای به وزارت دادگستری و دادستان عمومی نیجریه، بر لزوم آزادی هرچه سریعتر این روحانی شیعه و متابعت از حکم دادگاه عالی فدرال این کشور شدند.

پس از گذشت بیش از دو ماه از صدور حکم دادگاه عالی فدرال نیجریه که طی آن، شیخ زکزاکی و همسرش، کاملا بی گناه شناخته شده و طی حکمی دستور آزادی و نیز پرداخت غرامت به آنان را صادر شد؛ همچنان هیچ حرکتی از سوی دولت و وزارت دادگستری نیجریه در راستای اجرای این حکم صورت نپذیرفته است.

در قسمتی از این نامه آمده است: اگرچه مهلت معین شده از سوی دادگاه عالی فدرال نیجریه به پایان رسیده، ولی هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت برای توقف حصر ناعادلانه و وحشیانه «شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی» دیده نمی شود.

در این نامه تاکید شده است که نه تنها هیج اقدامی در جهت آزادی شیخ زکزاکی صورت نگرفته، بلکه به بهانه امور مربوط به سه دهه قبل، دستور انتقال ایشان به ایالت «کادونا» و ادامه رسیدگی به اتهامات واهی این روحانی شیعه صادر شده است.

برخی منابع در داخل نیجریه، «کمیسون حقوق بشر سازمان ملل» را، نسبت به امضای حکم انتقال «شیخ زکزکی» به ایالت «کادونا» توسط «مالامی ابوالبکر» ـ دادستان نیجریه ـ مطلع کردند؛ ولی به گفته آنها، این کمیسون هنوز واکنشی به این اقدام ظالمانه نشان نداده است.

شایان ذکر است در جریان عزاداری های اربعین سال ۲۰۱۵ میلادی، ارتش و نیروهای امنیتی نیجریه به طرز وحشیانه ای به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریا یورش بردند و پس به شهادت رساندن و بازداشت صدها تن از شیعیان، با هجوم به منزل «شیخ زکزاکی» و ضرب و شتم این روحانی شیعی، وی و همسرش را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا