جهان

طالبان در لیست تحریم های سازمان ملل

نام رهبر سنی های تندروی طالبان وارد لیست تحریم های سازمان ملل می شود.

 

نام رهبر سنی های تندروی طالبان وارد لیست تحریم های سازمان ملل می شود.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که مشغول جمع آوری اطلاعات در مورد «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر سنی های تندروی طالبان است؛ تا نام او را در لیست تحریم های سازمان ملل قرار دهند.

«تواب غورزنگ» سخنگوی «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان، ضمن تایید این خبر افزود: این اقدام شامل حال مجموعه‌ای دیگر از رهبران گروه تروریستی طالبان نیز می‌شود.

به گفته وی«هبت الله آخوندزاده» و آن عده از رهبران طالبان که شورای امنیت ملی این کشور خواستار درج اسامی آن‌ها در فهرست تحریم‌های سازمان ملل است، تهدیدی برای امنیت ملی افغانستان و امنیت بین‌المللی شمرده می‌شوند.

«غورزنگ» ادامه داد: این موضوع پیش از این در صحبت‌های شفاهی رئیس جمهوری افغانستان با مقامات سازمان ملل مطرح شده و به‌ زودی به صورت رسمی، با شورای امنیت این سازمان مطرح خواهد شد.

به گفته کارشناسان، این اقدام دولت افغانستان برای آغاز روند ثبت سرکردگان سنی های تندروی طالبان در فهرست تحریم‌های سازمان ملل، بیانگر آن است که تلاش‌های مقام‌های افغانستان برای تحقق برنامه صلح با این گروه تروریستی به نتیجه ملموسی نرسیده است.

ثبت اسامی رهبران این گروه در فهرست تحریم‌های سازمان ملل می‌تواند فشارها را بر این گروه افزایش دهد، دارایی آن‌ها را مسدود و رفت و آمد آن‌ها را محدود کند. 

مقام‌های کشور افغانستان بارها گفته‌اند که سرکردگان سنی های تندرویِ طالبان در پاکستان به سر می‌برند، اما دولت پاکستان این ادعا را رد کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا