جهان

آتش سوزی در مسجدی در ایالت فلوریدا

مسجدی در آمریکا دچار حریق شد.

 

مسجدی در آمریکا دچار حریق شد.

مسجدی در شهر «هیلزبورو» واقع در ایالتِ فلوریدای آمریکا دچار حریق شدکه به گفته مسئولان عمدی بوده است.

به گزارش رسانه های محلی به نقل از تیم آتش نشانی شهر «هیلزبورو» آنها پس از دریافت یک تماس تلفنی در باره آتش سوزی در مسجد «دار السلام» خود را به سرعت به این مسجد رسانده و آن را خاموش کرده اند.

همچنین آنها گفتند که کارشناسان اطفاء حریق به شواهدی دست یافته اند که عمدی بودن آتش سوزی در این مسجد را نشان می دهد و اگر تماس به موقع با ماموران آتش نشانی و سرعت عمل آنها نبود، احتمالا تمامی این مسجد و مرکز اسلامی در آتش می سوخت.

خوشبختانه، هنگام بروز آتش سوزی هیچ کس در مسجد نبوده و قسمتی از در و فرش های مسجد در اثر آن دچار خسارت شده اند.

گفتنی است، حدود هفت ماه پیش نیز، یک مرکز آموزش اسلامی و یک مسجد متعلق به شیعیان به فاصله یک هفته، در شهر «هیلزبورو» توسط اشخاص ناشناس به آتش کشیده شده بود که خسارات زیادی را به بار آورد و هنوز هیچ مضنونی در این رابطه بازداشت نشده است.

به گفته کارشناسان، اقدامات سنی های تندرو که مدعی مسلمان بودن دارند، به برخی سیاست مداران غربی این فرصت را داده است تا از مسلمانان به عنوان تروریست یاد کرده و از اقدامات تروریستی آنها در جهت محدود نمودن مسلمانان سواستفاده نمایند.

این کارشناسان معتقدند؛ اقدامات تروریستی سنی های تندرو، اسلام هراسی تشدید شده در غرب و سخنان برخی سیاستمداران بر ضد اسلام و مسلمانان، رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا