جهان

ادامه سفر نماینده مرجعیت به قاره اروپا و بازدید از چندین مرکز اسلامی

نماینده مرجعیت شیعه، به کشور آلمان سفر نمود.

 

نماینده مرجعیت شیعه، به کشور آلمان سفر نمود.

«حجت الاسلام شیخ مهدی معاش» نماینده مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی»مدظله، به دنبال سفرهای اروپایی خود به کشور آلمان سفر نموده و از مراکز اسلامی بازدید کرد.

«حجت الاسلام معاش» ابتدا به شهر «دویسبورگ» رفته و ضمن بازدید از حسینیه اهل بیت علیهم السلام و شرکت در مراسم دعای کمیل، با اعضای این حسینیه دیدار کرد.

ایشان سپس به شهر «آسن» رفته و ضمن دیدار با «حجت الاسلام و المسلمین عبد الامیر المطوری البصری» و «حجت الاسلام شیخ علی انصاری» و «حاج حمید العوامی» از «موسسه ام البنین سلام الله علیها» بازدید کرده و از آخریت فعالیت های این موسسه مطلع شد.

نماینده مرجعیت شیعه، در ادامه این سفر چند روزه به شهر «کلن» رفت و پس از بازدید از «حسینیه عابس الشاکری» با شیخ «الخزاعی» از خطبای کشور آلمان دیدار کرد.

وی همچنین در شهر «فرانکفورت» پس از بازدید از «حسینیه قائم آل محمد  عجل الله تعالی فرجه الشریف» و «مسجد امام سجاد علیه السلام» که توسط شیعیان افغانستان اداره می شود، با «شیخ اسدالله اکبری» و «سید حسن حسینی زاده» با مسئولین این دو مرکز شیعی به گفتگو پرداخت.

«حجت الاسلام معاش» در شهر «مانهایم» نیز با «احمد الدّر» مسئول «مصلی امامین حسنین علیهما سلام» و «ملا حیدر العطار» مداح اهل بیت علیهم السلام دیدار داشت.

ایشان سپس به شهر «برلین» پایتخت کشور آلمان سفر نموده و از «موسسه التراث الاسلامی» ، «حسینیه الزهرا سلام الله علیها» و «مرکز اسلامی افغانیهای مقیم شهر برلین» و نیز «مرکز امام مجتبی علیه السلام» ضمن بازدید از این اماکن فرهنگی ـ مذهبی، با 

«سید محمد عامر» و «سید حاج عبد الامیر الخلاوی» گفتگو کرد.

نماینده مرجعیت شیعه، در پایان سفر خود به کشور آلمان، به شهر «هانوفر» از موکب «خدام الحسین علیه السلام» و «حسینیه حضرت محمد صلی الله علیه و آله» بازدیدنموده و با «حاج حسن لاری» و «سید حسین محبوبی» دیدار نمود.

در این دیدارها «حجت الاسلام شیخ مهدی معاش» ضمن ابلاغ سلام مرجعیت شیعه، «آیت الله العظمی سید صادق شيرازى»مدظله، بر رهنمودهای معظم له درباره لزوم گسترش مراکز شیعی و ضرورت بها دادن به جوانان و هدايت آن ها به عمل و نشر فرهنگ اهل بيت عليهم السلام تاکید کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا