جهان

خطر مرگ ۱.۴ میلیون کودک از گرسنگی در ۴ کشور جهان

در سال میلادی جاری 1.4 میلیون کودک به دلیل گرسنگی می میرند.

 

در سال میلادی جاری 1.4 میلیون کودک به دلیل گرسنگی می میرند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ـ یونیسف ـ اعلام کرد که در سال میلادی جاری تقریبا 1.4 میلیون کودک در چهار کشور نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن ممکن است از گرسنگی بمیرند.

به گزارش این سازمان، در یمن که تقریبا حدود دو سال است با حملات عربستان سعودی روبرو است، بیش از 462 هزار کودک به سوء تغذیه شدید مبتلا هستند.

همچنین این کشور، بیش از 17 میلیون تن به شدت برای تامین غذای خود با مشکل روبرو هستند که بیش از 7 میلیون تن از آنها به کمک‌های غذایی فوری نیاز دارند.

در شمال شرق نیجریه نیز که از اقدامات تروریستیِ سنی های تندروی بوکوحرام رنج می‌برد، 450 هزار کودک به سوء تغذیه شدید مبتلا هستند.

شبکه سامانه‌های هشدار زودهنگامِ قحطی ـ فیوزنت ـ در باره این منطقه از نیجریه، اعلام کرده است که مناطق دورتر در استان «بورنو» از پایان سال گذشته میلادی، عملا وارد قحطی شده‌اند.

یونیسف افزود: این فاجعه، در سایه غیرممکن بودن ارسال کمک‌ها برای قربانیان، شدیدتر می‌شود.

این سازمان در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد که 185 هزار کودک در سومالی با خطر گرسنگی مواجهند و شمار آن‌ها طی چند ماه آینده به حدود 270 هزار خواهد رسید.

در سوالی نیز، سنی های تندروی «الشباب» در حال کشتار مردم به روش های تروریستی مختلف هستند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل افزود: بیش از 270 هزار کودک نیز در سودان جنوبی به سوء تغذیه مبتلا هستند و در یکی از مناطق شمالی این کشور که 20 هزار کودک زندگی می‌کنند، پیشتر وضعیت قحطی اعلام شده است.

سودان جنوبی نیز، جوانترین کشور دنیاست که درگیر جنگ ها داخلی است.

«آنتونی لیک» مدیر یونیسف در پایان این گزارش، با بیان اینکه ما همچنان می‌توانیم جان بسیاری را نجات دهیم، خواستار اقدامات فوری در این زمینه شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا