جهان

سفر نماینده مرجعیت به کشور اروپایی هلند

نماینده مرجعیت شیعه در سفرهای اروپایی خود از مراکز شیعی کشور هلند بازدید کرد.

 

نماینده مرجعیت شیعه در سفرهای اروپایی خود از مراکز شیعی کشور هلند بازدید کرد.

حجت الاسلام شیخ مهدی معاش یکی از نمایندگان مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی» مدظله طی سفرها اروپایی خوداز  مراکز دینی و فرهنگی شیعیان کشور هلند بازدید نموده و مسئولان این مراکز و فرهیختگان دیدار نمود.

حجت الاسلام مهدی معاش از حسینیه «الزهرا سلام الله علیها» و هیئت «خدام الامیر علیه السلام» و جمعیت «اسلامی الانوار»  در شهر «اوترخت» هلند بازدید نموده و با مسئولان این مراکز، از جمله «استاد کریم بدر» پژوهشگر بین المللی سیاسی ـ اسلامی، دیدار و گفتگو نمود.

وی همچنین در سفر خود به شهرهای «آمستردام» و «لاهه» کشور هلند، از «موسسه اسلامی الکوثر»، «مسجد اهل بیت علیهم السلام»، «مسجد چهارده معصوم علیهم السلام» ـ معروف به مسجد ترکها ـ و «حسینیه المصطفی صلی الله علیه و آله» دیدن کرده و با «شیخ محمد ساعدی» یکی از بزرگان شیعه دیدار کرد.

ایشان سپس طی سفری به شهر «روتردام» با «شیخ یوسف الشیبانی»  و آقای «سید مبین» از وکلای مرجعیت شیعه، دیدار نموده و در مورد مشکلات موجود و گریبانگیر شیعیان این شهر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام معاش همچنین از «موسسه الایمان» وابسته به مهاجران شیعه کشور افغانستان و نیز «مسجد الهجرتِ» شهر روتردام بازدید نموده و با «شیخ اسرافیل» امام جماعت این مکان عبادی دیدار کرد.

نماینده مرجعیت شیعه، در آخرین قسمت از سفر چندین روزه خود، با حضور در شهر «المیرا» با دست اندرکاران حسینیه اهل بیت علیهم السلام و تنی چند از فعالان و معلمان در زمینه امور اسلامی از جمله «سید آل طعمه» و پژوهشگر اسلامی «آقای حاج علوش» دیدار و گفتگو کردند.

نماینده مرجعیت شیعه، در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام ودرود مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی سید صادق شیرازی» به مدیران و دست اندرکاران این مراکز، بر رهنمودهای معظم له در اهمیت دادن به امور جوانان و احیای مجالس اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا