جهان

قطع بودجه وهابی ها در استرالیا

استرالیا، بودجه یک موسسه آموزشی متعلق به وهابی ها را قطع کرد.

 

استرالیا، بودجه یک موسسه آموزشی متعلق به وهابی ها را قطع کرد.

وزارت آموزش و پرورش فدرال استرالیا اعلام کرد که بودجه یک  کالج اسلامی متعلق به وهابی ها در «آدلاید» موسوم به «اقراء» را، تا اواسط ماه آوریل قطع خواهدکرد که به احتمال زیاد، منجر به تعطیلی این مجموعه خواهد شد.

«سیمون بیرمینگهام» وزیر آموزش و پرورش استرالیا، ضمن تایید این خبر افزود: ما برای این مرکز شروطی را مبنی بر عدم آموزش اعتقادات افراطی ـ تکفیری و همچنین گزارش روشنی از فعالیت های مالی را مشخص کرده بودیم و قرار بود این مجموعه به صورت منظم گزارشاتی را در خصوص پیشرفت این تغییرات برای ما ارسال نماید.

وی افزود: مقامات این کالج نه تنها هیچ گزارشی برای ما ارسال نکردند، بلکه همچنان در حال آموزش افکار افراطی و تغییر تفکر مسلمانان «صلح جو» هستند.

پیش از این نیز در دسامبر ٢٠١٥ در پی اعتراضات تعدادی از مسلمانان استرالیا، بودجه این موسسه آموزشی ـ که گفته شده به عربستان سعودی وابستگی های مالی دارد ـ  به حالت تعلیق درآمده بود، اما پس از متعهد شدن مقامات آن به تغییرات خواسته شده، مجددا بودجه دولتی در اختیار آنها قرار گرفت.

گفتنی است، تصمیم به بررسی مجدد و قطع کمک های دولتی استرالیا به این موسسه آموزشی وهابی؛ در پی ارسال یک گزارش ١٦٦ صفحه ای درباره فعالیت های پنهان این موسسه به مقامات آموزش و پرورش استرالیا، گرفته شد.

به گفته رسانه های محلی، یکی از موسسات اسلامی جنوب استرالیا این گزارش را به مقامات دولتی تسلیم کرده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا