جهان

دیده‌بان حقوق بشر: تعرض مقامات نیجریه و تروریست‌های بوکوحرام به آوارگان جنگی

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد، زنان و دختران در اردوگاه‌های متعدد شهر «مایدوگوری» نیجریه از سوی مقامات مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

 

دیدبان حقوق بشر اعلام کرد، زنان و دختران در اردوگاه‌های متعدد شهر «مایدوگوری» نیجریه از سوی مقامات مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

این سازمان جهانی ضمن اعلام این خبر افزود: تا کنون با 43 قربانی که موردِ سوء استفاده جنسی تروریست های بوکوحرام و مقامات امنیتی نیجریه قرار گرفته بودند، گفت و گو کرده است. 

موسی سِگان، یکی از مقامات دیده‌بان حقوق بشر در این باره می‌گوید: بسیار شرم‌آور و ظالمانه است. مردانی که باید از زنان و دختران حفاظت کنند، به آنها حمله و تجاوز می‌کنند.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر افزود: توزیع بی‌قاعده‌ی تدارکات مانند غذا، پوشاک، دارو و دیگر مواد ضروری در داخل اردوگاه آوارگان در مایدوگوری، زنان و دختران ـ که بیشتر آنها را زنان بیوه و یتیمان بی‌سرپرست تشکیل می‌دهد ـ را آسیب‌پذیر کرده است. 

به گفته بی بی سی، پس از انتشار این گزارش‌ها، «محمدو بوهاری» مدعی شده که از این اتفاقات شکه شده و به مقامات دولتی دستور داد در این باره تحقیق کنند.

تنها در اوایل ماه جاری میلادی، صدها پناهجو که اکثر آنها کودک بودند، به دلیل قحطی و گرسنگی در یکی از این اردوگاه‌ها جان باختند.

سنی های تندروی بوکوحرام در سال 2009 میلادی به طور رسمی فعالیت‌های نظامی خود را آغاز کردند و قلمروی زیادی را در شمال شرقی نیجریه به تصرف خود درآورده و اقدامات تروریستی زیادی بر علیه شیعیان کشور نیجریه انجام داده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا