جهان

بخش مطالعات اسلامی در دانشگاه یونان راه‌اندازی می‌شود

دین اسلام از اکتبر امسال برابر با مهرماه سال جاری، در سطح آموزش عالی در یونان تدریس خواهد شد.

 

 

دین اسلام از اکتبر امسال برابر با مهرماه سال جاری، در سطح آموزش عالی در یونان تدریس خواهد شد.

 وزارت آموزش‌وپرورش یونان موافقت خود برای ایجاد و فعالیت بخش مطالعات اسلامی در دانشگاه «ارسطو» شهر تسالونیک یونان را اعلام كرده و برای اولین‌بار دوره چهارساله آموزش مطالعات اسلامی در داخل دانشکده الهیات این دانشگاه، برگزار می‌شود. 

بر این اساس دوره مقدماتی مطالعات اسلامی از اول سال تحصیلی جدید ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ در این دانشگاه شروع به کار خواهد کرد و در بین رشته‌های تحصیلی قابل انتخاب در امتحان سراسری «پان هلنیک» (آزمون ورودی به دانشگاه) گنجانده خواهد شد. 

امضای موافقت فعالیت این بخش در دانشگاه ارسطو تسالونیک، دو سال پس از تصمیم مبنی بر پایه‌گذاری بخش مطالعات اسلامی در تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۴ از وزیران دولت حاضر گرفته شد.

به جز اساتید دانشکده الهیات (که در این دانشکده مشغول تدریس هستند) طبق برنامه‌ریزی‌های  انجام شده، اساتید دیگری نیز از دانشکده‌های علوم سیاسی، تاریخ، لغت‌شناسی، حقوق و معماری همان دانشگاه در این بخش مشغول تدریس خواهند شد. 

ایجاد پنج کرسی با قراردادی هشت ماهه برای اساتیدی که مطالعات اسلامی، قرآن و زبان عربی را آموزش می‌دهند، پیشنهاد دانشکده الهیات دانشگاه ارسطو تسالونیک است که به وزارت آموزش‌وپرورش برای گرفتن  ۳۰ تا ۵۰ دانشجو در سال تحصیلی ۲۰۱۶ – ۲۰۱۷ داده است. 

همچنین گفته شده است که هیچ مشکلی برای ورود دانشجویان با مذاهب، جنسیت یا نژادهای دیگر به این دانشگاه وجود نخواهد داشت. 

از میان نامزدهای علاقمند برای این رشته و کسانی که در امتحانات ورودی دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اند، افرادی انتخاب خواهند شد که وقتی  فارغ‌التحصیل می‌شوند، مهارت و تخصص کافی در زمینه الهیات دین اسلام داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا