جهان

جشن ميلاد امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف در مونترال كانادا

جشن ميلاد امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف در مرکز جهانی آیت الله العظمی شيرازى در شهر مونترال کانادا برگزار شد.

 

جشن ميلاد امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف در مرکز جهانی آیت الله العظمی شيرازى در شهر مونترال کانادا برگزار شد.

اين مراسم با حضور كشيش يكى از كليساهاى مونترال ، رئيس پليس شهر و جمعی از شیعیان این شهر برگزار گرديد.

این مراسم ابتدا با تلاوت قران کریم شروع شد وسپس وکیل ایت الله العظمی شیرازی دام ظله حجت الاسلام و المسلمین شیخ صالح سیبویه به سخنرانی پرداخت.

ایشان ضمن خوشامدگویی به حاضران در این مراسم و ابلاغ سلام آیت الله العظمی سید صادق شیرازی به ایشان، توصیه های معظم له در چند نکته مهم مانند ضروری بودن همدلی،  وحدت کلمه، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز با دیگر ادیان را بیان کردند.

کلاد گرو (Claud Grou)، کشیش یکی از کلیساهای این شهر که در این مراسم شرکت داشت ضمن تشکر از دعوت وی به این مراسم گفت:ما همه یک خدا را پرستش می کنیم، بنابراین باید همه با هم برادر باشیم و با مکرهای شیطان و دسیسه های دشمنان خدا مقابله کنیم .

وی در ادامه از برگزاری چنین مراسمی استقبال نموده و خواستار ادامه وافزایش چنین مراسمی در آینده و در تمام مراکز دینی و فرهنگی کانادا شد .

سیلوین بیسونت (Sylvain bissonnette) ریس پلیس شهر مونترال کانادا نیز یکی از حضار در این مراسم بود و به سخنرانی پرداخت.

وی ابتدا از حضور خود در این مراسم ابراز خوشنودی کرد و از وجود همکاری و هماهنگی وی با حجت الاسلام والمسلمین سیبویه، جهت مقابله با افراطگرایی و داشتن شهری سالم در تمام زمینه ها خبر داد.

دکتر موید عبدالله  یکی از اعظای مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی نیز در آخر این مراسم با زبان فرانسه به سخنرانی پرداخت و از منتشر شدن ماهنامه ای شیعی به نام «حقیقت» که به چهار زبان منتشر می شود، خبر داد .

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا