جهان

وزير فرهنگ مصر : هيچ كس حق ندارد كتب شيعيان را در اين كشور ممنوع كند

وزیر فرهنگ مصر گفت: هیچ کس حق ندارد کتب شیعیان را در این کشور ممنوع کند.

 

 

 

 

وزیر فرهنگ مصر گفت: هیچ کس حق ندارد کتب شیعیان را در این کشور ممنوع کند.

«حلمی النمنم» این سخنان را پس از اقدام جنجال برانگیز دانشگاه الازهر در ترتیب دادن مسابقه ای ضدشیعی ایراد کرده و افزود: من نمی توانم مانع از نشر کتاب هایی علمی، که از شیعیان سخن می گوید، بشوم.

وی در واکنش به اعتراضات سفلی ها در عدم اجازه حضور بعضی کتب سنی های تند رو و افراطیون در نمایشگاه کتاب قاهره گفت: هر انتشاراتی که در نشر کتاب های افراطی نقش داشته باشد، دو سال از مشارکت در نمایگاه کتاب قاهره محروم می شود. اما کتاب هایی علمی در نمایشگاه کتاب وجود دارد که مذهب تشیع را در قالب یک مذاهب اسلامی بررسی می کند که نمی توان آن را منع کرد، چون این مساله حق کسی نیست.

الازهر اخیرا مسابقه ای را با موسوم به اسبابِ نشر تشیع در جوامع اهل سنت؛ دلایل، خطرات و راه های مقابله، در بین دانش پژوخان خارجی خود ترتیب داده بود که پس از اعلام یکی از موسسات شیعی مبنی بر ارائه کتاب های تشیع به صورت رایگان به این دانشجویان، آن را لغو کرد. 

کارشناسان معتقد هستند که سخنان وزیر فرهنگ مصر، اعتراف واضحی بر علمی بودن کتاب های شیعی است، کتاب هایی که با دلایلی محکم، مستند هستند و نمی توان این کتاب ها متهم نمود.

سلفی ها دشمنی خود را تنها در مسائل فرهنگی نشان نداده اند.

سال گذشته عربستان سعودی مبلغ سه میلیارد دلار را با واسطه قرار دادن بعضی از اعضاء وزارت دارایی مصر به الازهر پیشنهاد داده بود تا فتوایی علیه نیروهای شیعی مدافع عتبات و مقدسات عراق صادر کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا