جهان

جنایات گروه هاى تروريستى در سوريه با دستور مستقیم ترکیه

وزارت امور خارجه سوریه، ترکیه را مسؤول همه جنایت های گروه های تروریستی در مناطق فوعه و کفریا دانست.

 

 

 

وزارت امور خارجه سوریه، ترکیه را مسؤول همه جنایت های گروه های تروریستی در مناطق فوعه و کفریا دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ؛ سکوت این شورا درقبال جنایت های تروریست ها علیه مردم سوریه را محکوم کرد.

سوریه در این نامه ها تأکید کرد که کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، در برابر اهالی شیعه مناطق محاصره شده ی فوعه و کفریا توسط گروه های مسلح تروریستی ، مسؤول هستند و باید پاسخنگو باشند.

وزارت امور خارجه سوریه گفته است که گروه های تروریستی تحت حمایت عربستان، قطر و مسؤولان ترکیه، فقط به محاصره مناطق فوعه و کفریا و ممانعت از رسیدن آب، غذا، دارو و مواد سوختی به این منطقه اکتفا نکردند، بلکه همه روزه اهالی این مناطق را با خمپاره هدف قرار می دهند که درنتیجه، بسیاری از شهروندان از جمله زنان و کودکان و کهنسالان، شهید یا مجروح شده اند.

وزارت امور خارجه سوریه ضمن اشاره به جنایت هایی که سنی های تند روی جبهه النصره و احرار الشام، علیه شیعیان فوعه و کفریا مرتکب می شوند، گفته این جنایت ها با پشتیبانی و دستورات مستقیم از سوی مسؤولان ترکیه صورت می گیرد.

درپایان نامه وزارت امور خارجه سوریه آمده است، وقت عمل فرارسیده است و به جای سکوت در برابر جنایت های گروه های تروریستی مسلح، باید از سوری ها در برابر این حملات دفاع کرد و جامعه بین الملل مسؤول شکست در زمینه مبارزه با تروریسم است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا