جهان

حامی اصلی حملات تروریستی تونس در لندن

منابع انگلیسی در گزارشی عنوان کردند که اطلاعاتی از یک شخص مظنون به ارتباط با عامل کشتار گردشگران در هتلی در شهر ساحلی سوسه تونس به دست آورده اند.

 

منابع انگلیسی در گزارشی عنوان کردند که اطلاعاتی از یک شخص مظنون به ارتباط با عامل کشتار گردشگران در هتلی در شهر ساحلی سوسه تونس به دست آورده اند.

وی متولد شهر قناطر در کشور مصر است.

 

هانی السباعی متولد شهر قناطر در شمال قاهره پایتخت مصر است که در لندن اقامت دارد.

السباعی ، مظنون است که با افرادی همچون «جان داعشی» قصاب گروه تروریستی داعش و «سیف الدین الرزقی» سنی تند رویی که گردشگران را در شهر ساحلی سوسه تونس به رگبار بست در ارتباط بوده و با جذب و آموزش آنها، این افراد را افراط گرا کرده است.

 این سخنران تندروی 54 ساله مصری تبار، در خانه ای به ارزش یک میلیون پوند به همراه همسر و پنج فرزندش در غرب لندن زندگی می کند و در عین حال سالیانه کمک هزینه ای بالغ بر 50 هزار پوند از محل هزینه های رفاهی دولت انگلیس نیز دریافت می کند.

السباعی در جریان دادگاهی در سال گذشته به دلیل «حمایت های مالی از القاعده و توطئه برای اقدامات تروریستی» محکوم گردید بود.

در حالی که گفته می شود وی به دلیل معلولیت توانسته است تقاضای کمک هزینه کند، اکنون مراجع قضایی انگلیسی وی را مظنون به کلاهبرداری می دانند.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه توانسته است با توجه به وضعیت مالی خوبی که دارد ، به این میزان از کمک های دولتی انگلیس استفاده کند، به روزنامه دیلی میل گفته است: بروید از دیوید کامرون بپرسید، نه از من.

در همین راستا ، رییس کمیته امور کشوری در مجلس عوام انگلستان طی نامه ای به  وزیر کشور انگلیس نوشت: عجیب است که دولت های متعدد تلاش کرده اند تا چنین فردی که ارتباط های نگران کننده ای دارد را ، از کشور اخراج کنند ، اما همچنان نتوانسته اند.

پیتر باون نماینده مجلس نیز گفت: این مساله از آن دست موضوعاتی است که من را گیج می کند. من از وزیر کشور انتظار دارم که سریعا به این مساله رسیدگی کند. این پرونده به اندازه ای وزن دارد که بتوان وی را از کشور اخراج کرد.

با این حال یک سخنگوی وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس در واکنش به انتقادهای صورت گرفته گفت: افرادی که متهم به طراحی، حمایت و اجرای اقدامات تروریستی هستند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

 وزارت کشور انگلیس نیز گفته است: ما معمولا در پرونده های فردی نظری نمی دهیم.

گفتنی است بیش از هفتصد نفر از کشور انگلستان عضو داعش هستند.

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/09/0001.mp4{/mp4remote}

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا