جهان

تظاهرات اسلام ستیزان در برابر صلح طلبان در آریزونای آمریکا

تظاهراتی ضداسلامی موسوم به آزادی بیان، در حالی مقابل مسجد فینیکس آریزونا برگزار شد که گروهی بزرگ از مخالفان اسلام‌ستیزی با شعارهایی چون : صلح و عشق، و نه نفرت ؛ در سمت دیگر مسجد جمع شده بودند

 

تظاهراتی ضداسلامی موسوم به آزادی بیان، در حالی مقابل مسجد فینیکس آریزونا برگزار شد که گروهی بزرگ از مخالفان اسلام‌ستیزی با شعارهایی چون : صلح و عشق، و نه نفرت ؛ در سمت دیگر مسجد جمع شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری USA Today ، ترتیب دهندگان این تظاهرات ضداسلامی موسوم به آزادی بیان، از طرفداران خود برای آوردن اسلحه و کشیدن کاریکاتوری از حضرت محمد صلی الله علیه و آله و در کل اقداماتی که احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند ؛ دعوت کرده بودند .

گروهی بزرگ از مخالفان این اقدام نیز ، با برپایی تظاهرات، شعارها و نوشته‌هایی با مضمون ، “صلح و عشق و نه نفرت” ،  ” آزادی بیان ، نه آزادی حماقت ” و ” یکدیگر را دوست بداریم ” ،در دست داشتند و در سمت دیگر مسجد اجتماع کرده بودند .

نیروهای پلیس با ایجاد موانع، دو گروه معترضان و مخالفان آن‌ها را از هم جدا کردند.

اسلام‌ستیزان پرچم آمریکا را تکان می‌دادند و یک نفر از آن‌ها هم با اهانت به قرآن، یک نسخه از کتاب مقدس مسلمانان را به دو نیم کرد.

مخالفان اسلام‌ستیزان، لباس آبی به نشانه صلح به تن داشتند و نزدیک مسجد حضور داشتند. در این میان عده‌ای هم برای برگزاری نماز به مسجد آمدند.

جان ریتزایمر – عضو سابق نیروی دریایی آمریکا- در فیس‌بوک، فراخوان این تجمع را اعلام کرده بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا