جهان

تعویق مذاکرات صلح یمن و ضعف سازمان ملل

تلاش های سازمان ملل برای برقراری گفت و گوهای صلح بین ملت یمن و متجاوزین ائتلاف سعودی  در پنج شنبه گذشته، با شکست مواجه شد

 

تلاش های سازمان ملل برای برقراری گفت و گوهای صلح بین ملت یمن و متجاوزین ائتلاف سعودی  در پنج شنبه گذشته، با شکست مواجه شد.

این نشست که قرار بود با حضور طرف های یمنی صورت بگیرد ، تشکیل نشد. اما به نظر می رسد سازمان ملل در تلاش است تا بتواند به هر قیمت، توافقی را  بین مردم یمن و رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور به وجود آورد.

اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، خواستار ازسرگیری مذاکرات میان گروه ها و احزاب یمنی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، شیخ احمد برای  بررسی مذاکرات صلح ژنو میان احزاب و گروه های سیاسی ، به پایتخت یمن بازگشت.

نیروهای متجاوز عربستان و متحدانش نیز چند ساعت پس از ورود شیخ احمد به یمن، پایتخت این کشور را به شدت بمباران کردند.

نشست صلح ژنو که قرار بود روز پنجشنبه در راستای تلاش های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به بحران یمن تشکیل شود،  با کارشکنی های رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به تعویق افتاد.

لازم به ذکر است با وجود  تجاوز رژیم سعودی و متحدانش ، و دخالت در امور داخلی کشور یمن،  و همچنین نقض بسیاری از قوانین بین المللی ؛ واکنش سازمان ملل تنها در صدور چند بیانیه و جا به جایی کمک های مردمی بعضی کشورها خلاصه می شود و این سازمان از هیچ کدام از اختیارات و اهرم های قانونی که در دست دارد برای جلوگیری از تجاوز عربستان استفاده نمی کند.

گفتنی است پس از دو ماه کشتار مردم یمن به دست عربستان و متحدانش،  رادیو الحدیده یمن، از یک عملیات با نام  ” توفان سپاسگزاری از شکیبایی ملت یمن”   خبر داد .

گفتنی است این نام گذاری، هنوز از سوی فرماندهی ارتش یمن به صورت رسمی تایید نشده است ولی رهبران جنبش مردمی در یمن از مردم این کشور خواسته بودند تا خویشتن داری پیشه کنند. 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا