جهان

رایزنی سازمان ملل برای برگزاری نشستی باحضور طرفهای درگیر در یمن

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با شرکت در کنفرانسی خبری، در مورد تماس تلفنی ” بان کی مون ” و  “خالد محفوظ بحاح ” معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری يمن ،  درخصوص برگزاری کنفرانسی با حضور طرف‌های درگیری یمنی «در کشوری ثالث» غیر از عربستان سعودی و یمن،  سخن گفت

 

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل با شرکت در کنفرانسی خبری، در مورد تماس تلفنی ” بان کی مون ” و  “خالد محفوظ بحاح ” معاون رئیس جمهور مستعفی و فراری يمن ،  درخصوص برگزاری کنفرانسی با حضور طرف‌های درگیری یمنی «در کشوری ثالث» غیر از عربستان سعودی و یمن،  سخن گفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد : «بان کی‌مون» دبیر کل این سازمان با «خالد محفوظ بحاح» معاون رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن مکالمه ای تلفنی انجام داد.

دوجاریک گفت: بان کی مون  وی را از تصمیم خود برای دعوت به برگزاری کنفرانسی با حضور طرف‌های درگیر یمنی «در کشوری ثالث» غیر از عربستان سعودی و یمن، آگاه کرده است.

این سخنگو در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص کشور سوم گفت: «در واقع، ژنو بارها میزبان مذاکرات طرف‌های متعددی شده است. ما در صورت آمادگی،  در مورد مکان برگزاری کنفرانس مذکور، بلافاصله  اطلاع‌رسانی خواهیم کرد».

سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل درخصوص نقض آتش‌بس در یمن، به خبرنگاران گفت: 

«پیام ما به همه طرف‌های بحران این است که تا زمانی که ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای ما فراهم شود، حتماً آتش‌بس را به‌صورت کامل رعایت کنند».

از طرفی، سخنگوی ارتش یمن ، سرتیپ ستاد “شرف غالب لقمان” در یک نشست خبری تأکید کرد با وجود آنکه متجاوزان به رهبری رژیم سعودی به صورت مکرر آتش بس را نقض می کنند، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به خویشتنداری و رعایت آتش بس، پایبند هستند.

لقمان :افزود  نقض مکرر آتش بس، نشانگر نیرنگ و خباثت متجاوزان است.

گفتنی است عربستان پس از اعلام آتش بس ، در چندین نوبت شهرهای مختلف یمن را توسط هواپیما بمباران ، و یا گلوله باران نموده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا